Hlavní obsah

Seat ještě neřekl poslední slovo, vedle úspěšné Cupry mění strategii

Po mnoha spekulacích ohledně nejisté budoucnosti značky Seat zřejmě svítá na lepší časy. Během nedávné prezentace modernizovaných modelů Ibiza a Arona totiž automobilka představila plány do konce desetiletí. A ty se ponesou v duchu elektrifikace.

Foto: Ondřej Mára, Novinky

Sven Schuwirth prezentuje plány značky Seat.

Článek

Španělská značka Seat zůstává v posledních letech ve stínu velmi úspěšné Cupry, která se od ní v roce 2018 formálně osamostatnila a dlouhodobě se veze na vlně úspěchu. Není proto divu, že se před pár lety objevily pochybnosti ohledně další budoucnosti Seatu coby výrobce automobilů.

Foto: Seat

Modernizované vozy Seat Ibiza a Arona

Některé spekulace hovořily o možnosti, že by se Seat mohl zaměřit na moderní městskou mobilitu a mikromobilitu. Segment různých elektrických městských přibližovadel však po krátké vlně boomu, kdy je nabízel takřka každý, rychle ztratil na popularitě. Automobilka ovšem konečně naznačila své další plány.

Konkrétně je během nedávné prezentace na Ibize, kde byly uvedeny modernizované modely Seat Arona a Ibiza, představil Sven Schuwirth, výkonný viceprezident značky Seat pro prodej a marketing. A co tedy můžeme očekávat?

V příštím roce značka začne dodávat modernizované modely Ibiza a Arona; v roce 2027 se pak dočkají nových mild-hybridních motorizací. Pravděpodobně půjde o litrový či 1,5litrový motor doplněný o 48V mild-hybridní techniku, která zlepší emise, spotřebu i zátah v nižších otáčkách.

O rok později pak Seat nabídne hybridní model Leon, přičemž se bude jednat o full-hybridní motorizaci. Tu by měl v rámci koncernu nabídnout jako první model Volkswagen T-Roc nové generace, později by se však měla dostat do řady dalších koncernových modelů. A jedním z nich by mohla být i Škoda Octavia.

Na rok 2029 pak Seat slibuje kompletně modernizovanou modelovou řadu Leon. V současnosti již čtvrtá generace modelu Seat Leon byla uvedena v roce 2020 a prošla omlazením o čtyři roky později. Oproti sesterské cupře však byla modernizace u seatu podstatně usedlejší, soustředila se hlavně na techniku a na první pohled není příliš patrná.

Značka Seat se tak naplno upíná k elektrifikaci, zatímco Cupra vedle sportovně laděných modelů se spalovacími modely nabízí stále více plně elektrických vozů. Ostatně již v roce 2026 zřejmě jako první z koncernu Volkswagen nabídne malý model Raval na upravené platformě MEB. Na stejné technice později vzniknou i modely VW ID. Polo či Škoda Epiq.

Výroba malých elektromobilů přitom bude probíhat v závodu Martorell, který patří pod značku Seat. Společnost založená již v roce 1950, která letos slaví 75 let, tak má evidentně budoucnost zajištěnou pro všechny případy.

Související témata:
Seat Leon

Výběr článků

Načítám