Hlavní obsah

Seat dostane v koncernu novou roli, v elektrické éře se zaměří na mikromobilitu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Seat v budoucnosti dostane jinou roli v koncernu Volkswagen, například jako výrobce malých sdílených vozidel městské mobility včetně elektrických skútrů. Výrobu automobilů má v elektrické éře převzít zejména spřízněná a nedávno osamostatněná značka Cupra. V rozhovoru pro britský Autocar to uvedl šéf značky VW Thomas Schäfer.

Foto: Seat

Seat Ibiza FR

Článek

Když byl v pondělí Schäfer na mnichovském autosalonu dotazován na budoucnost Seatu, řekl jasně: „Budoucností Seatu je Cupra.“

Schäfer uvedl, že stávající modely Seatu se budou i nadále vyrábět ve svých současných životních cyklech, ale značka nakonec dostane jinou roli.

Jméno Seat zůstane a nebude vyřazeno a Schäfer řekl, že koncern Volkswagen „pro něj najde jinou roli“. Značka se místo toho pravděpodobně zaměří na jiná vozidla a řešení mobility, jako jsou elektrické skútry, jak to začalo dělat se Seatem Mo.

Automobilka později slova Schäfera mírnila s tím, že například hodlá modernizovat modely Ibiza, Arona a Leon. „Hodláme nabízet plug-in hybridní a úsporné vozy až do konce éry spalovacích motorů,“ uvedla automobilka. Evropská unie již schválila zákaz prodeje nových benzinových a naftových aut v EU od roku 2035.

„Čas elektromobility pro Seat přijde a bude jiný, tvrdě na tom pracujeme. Pro Seat je tu příležitost ke tvorbě mobility, kterou mladí lidé chtějí. Jako je například sdílení nebo mikromobilita, kde máme zkušenosti například s koloběžkou Mo,“ uvedla automobilka.

Třicítka Seatů 600 si dala sraz při běhu s býky v Pamploně

AutoMoto

Potenciál Cupry byl po formálním oddělení od Seatu nakonec mnohem větší a koncern tak bude investovat do Cupry ještě více než dosud, uvedl Schäfer.

Záměr, aby Cupra nahradila roli Seatu, byl podle Schäfera v plánu koncernu již dávno, ale úspěch Cupry tento postoj jen upevnil.

Cupra začala jen jako označení verzí výkonných seatů, v roce 2018 se ale formálně oddělila. Nejprve šlo o přeznačkování výkonných verzí seatů a v roce 2020 uvedla na trh první samostatný model, crossover Formentor. Cupry poté dostaly i motory z běžných verzí seatů, už tak nejde jen o nejvýkonnější z řady.

Letos následuje další samostatný model, větší SUV Tavascan a značka také zatím jako koncepty Urban Rebel a Dark Rebel představila nejmenší model Raval. Produkční verze vozu půjde do výroby v roce 2025 v továrně Seat Martorell ve Španělsku spolu s platformovými dvojčaty od jiných značek koncernu VW, včetně Škody a Volkswagenu ID.2.

Seat začal vyrábět auta v roce 1953, když model 1400 poprvé sjel z montážní linky. V roce 1986 španělská vláda prodala značku koncernu Volkswagen.

Cupra ukázala malý elektromobil Raval, sourozence pro nejlevnější elektrický Volkswagen a Škodu

AutoMoto

Cupra představila koncept radikálního sporťáku DarkRebel

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám