Článek
Nové MPV je údajně podrobeno internímu přezkumu, přičemž Volkswagen čerpá inspiraci z dřívějších konceptů, včetně Budd-e z roku 2016, který byl založen na rané verzi platformy MEB, jež je dnes základem elektromobilů této značky.
Zdroje obeznámené s projektem sdělily Autocaru, že Volkswagen nedávno vytáhl ze skladu různé koncepty MPV, aby podpořil interní diskuze o sériové podobě takového vozu.
Rodinné MPV podle zdrojů z Volkswagenu může mít stále komerční význam, zejména na evropském a čínském trhu, a to i uprostřed záplavy SUV.
Ačkoli o výrobě dosud nebylo rozhodnuto, nové MPV by se mělo umístit pod modelem ID. Buzz a mělo by nabídnout menší rozměry, nižší hmotnost a dostupnější cenu.
Designový směr nového modelu zůstává utajen, ačkoli se dá očekávat, že se inspiruje zmíněným konceptem Budd-e a také sériovými modely, jako je odcházející Touran a Golf Sportsvan z roku 2014. To jsou spolu se Sharanem poslední MPV, která byla v nabídce značky.
Byl jedním z nejúspěšnějších evropských modelů svého druhu
Mezi klíčovými aspekty mohou být zvýšená karoserie, krátké převisy, rovná podlaha a vysoká linie střechy – to vše s cílem poskytnout maximální vnitřní prostor a celkovou všestrannost, kterou očekávají potenciální zákazníci, včetně německých taxislužeb.
I když je to stále v rané fázi vývoje, očekává se, že nové MPV bude postaveno na dále vyvinuté verzi platformy MEB+ nebo na novější platformě SSP.
Touran, poprvé uvedený na trh v roce 2003, se po dvě generace stal oporou evropské modelové řady Volkswagenu. Přestože byl v posledních letech zastíněn SUV, byl jedním z nejúspěšnějších evropských modelů svého druhu s více než 2,6 milionu prodaných kusů po celém světě.