Hlavní obsah

Nová platforma pro elektromobily VW unese i spalovací motor. Jen trochu jinak

2:03
2:03

Poslechněte si tento článek

Volkswagen koketuje se spalovacími prodlužovači dojezdu, jako nabízelo například BMW i3 REx. V Evropě však nasazení této technologie není jisté.

Foto: Jan Handrejch, Novinky

Volkswagen (ilustrační foto)

Článek

Více než čtyři roky po oznámení své elektrické architektury SSP Volkswagen konečně zveřejnil podrobnosti o tomto klíčovém projektu. Trochu překvapivým zjištěním je, že SSP nebude čistě elektrickou platformou. Koncern do ní začlení spalovací motory, ovšem fungující pouze jako prodlužovače dojezdu, které nebudou mít propojení s koly.

Volkswagen už dříve signalizoval zájem o tuto technologii. Značka Scout představí pick-up a SUV s atmosférickými motory coby generátory a čínský koncept ID. Era ukazuje SUV se třemi řadami sedaček, vyvinuté ve spolupráci s koncernem SAIC, rovněž se spalovacím generátorem.

V Evropě však prodlužovače dojezdu možná neuvidíme – šéf VW Thomas Schäfer preferuje plug-in hybridy. Magazínu Autocar řekl, že vývoj prodlužovačů dojezdu je drahý, zatímco současné plug-in hybridy nabízejí dostatečný elektrický dojezd a rychlé nabíjení. Podle Schäfera by nabízení obou řešení nedávalo ekonomický smysl.

Nejdůležitějším modelem na SSP bude devátá generace golfu, která coby elektromobil přijde na konci dekády. Několik let bude model prodáván současně se spalovacím golfem osmé generace, možná až do poloviny 30. let.

Elektrický golf bude vznikat ve Wolfsburgu, výroba spalovacího modelu se od roku 2027 přesune do mexické Puebly.

Foto: Volkswagen

Upoutávková grafika předpovídající pět modelů VW na platformě SSP

SSP má zásadní význam pro celý koncern jako jednotná základna pro všechny značky, která má nahradit současné elektrické platformy. Upoutávková grafika hovoří o pěti karosářských variantách od malého hatchbacku po velké SUV, web Automotive News hlásí celkem osm derivátů pro všechny segmenty.

První vozy na SSP dorazí v roce 2026, nejspíš nejdříve do Číny a o rok později do Evropy. Platforma se měla objevit již letos, ale její start se odkládá kvůli problémům softwarové divize Cariad, jak informovala německá média.

Související témata:

Výběr článků

Načítám