Hlavní obsah

První jízda s omlazenou Toyotou Corolla Cross: univerzál nové éry

5:48
5:48

Poslechněte si tento článek

Toyota přivezla do Česka první kusy modernizovaného crossoveru Corolla Cross, který jsme si mohli poprvé vyzkoušet na silnicích severně za Prahou. Od omlazeného crossoveru má vysoká očekávání, pro jejichž naplnění je vůz velmi dobře připraven.

Foto: Toyota

Toyota Corolla Cross

Článek

Model Corolla patří mezi ikony automobilky Toyota, o čemž hovoří i fakt, že se od začátku výroby v šedesátých letech prodalo po celém světě přes 55 milionů kusů. I na českém trhu je model tradičně dostupný jako hatchback a kombík, v nedávných letech se však nabídka rozrostla ještě o sedan, a nakonec i crossover.

Zvýšený model, reagující na celosvětovou éru rostoucí poptávky po automobilech kategorie SUV a crossoverech, automobilka nabízí pod označením Corolla Cross a již po uvedení na český trh s ním zaznamenala nečekaný úspěch. Dokonce takový, že sotva stačila vykrývat zájem.

Výraznější vzhled

V květnu automobilka představila modernizaci, která výrazně oživila design přídě. Kromě nového nárazníku a světlometů s LED Matrix technologií vidíme i přepracovanou masku chladiče, jejíž nová voštinová mřížka by se měla postupně objevit u všech SUV/crossoverů značky a která zlepšuje přívod vzduchu k motoru.

Novinkou je také osvětlená linka, která ve vyšší výbavě Executive propojuje přední světlomety a aktivuje se automaticky až při zhoršení světelných podmínek. Z dalších drobnějších inovací pak můžeme vypíchnout nový design 18“ litých kol a ztmavená zadní světla s lamelami vylepšujícími aerodynamiku.

V kabině se změny promítly především při pohledu na středový panel, v jehož přední části je možné odložit dva mobilní telefony, bezdrátové nabíjení (nově výkonnější) je však pouze na levé straně. Panel byl celkově přepracován, aby nabízel více prostoru, a nový je i volič převodovky.

Po technologické stránce je vůz vybaven přehledným 12,3“ digitálním přístrojovým štítem, z palubní desky pak vystupuje 10,5“ displej infotainmentu s příjemnou grafikou. Z uživatelského hlediska oceňujeme zachování klasických tlačítek pro snadné ovládání, což platí pro volant i ventilaci.

Za volantem

Corolla Cross potěší vyšší pozicí za volantem a slušným výhledem, testovaná verze s příplatkovým střešním oknem ale vzadu nenechávala moc prostoru nad hlavou. Celkově však vůz působí dostatečně prostorně. Zavazadlový prostor však není z největších, a navíc se jeho objem mění s motorizací.

Základní osmnáctistovka, dostupná pouze s pohonem předních kol, nabídne 473 litrů, výkonnější dvoulitr s pohonem předních kol 425 litrů a testovaný dvoulitr s pohonem všech kol, který je řešen umístěním elektromotoru u zadní nápravy, nabídne už jen 390 litrů. Objem po sklopení zadních sedadel bohužel značka nezmiňuje.

V rámci modernizace se však automobilka pochlubila důrazem na vylepšené odhlučnění, zejména od podvozku, střechy a s důrazem na zadní sedadla. Vyšší výbavy navíc dostávají i dodatečné odhlučnění palubní desky, slibující méně hluku od motoru.

Podvozek přitom zaslouží pochvalu za opravdu velmi příjemné naladění, kdy vůz působí možná až lehce tužším dojmem, kabina je však stabilní a většinu běžných nerovností tlumí s noblesou. Zejména v dálničních rychlostech jsme se však nemohli zbavit dojmu, že by odhlučnění mohlo být klidně silnější.

Naopak odhlučnění motoru není v běžných rychlostech příliš co vyčítat. Výraznější hluk začne do kabiny pronikat až ve chvíli důraznějšího sešlápnutí plynového pedálu, což u hybridu nepřekvapí. Pátá generace hybridního pohonu Toyota ale jinak potěší nadstandardní kultivovaností, slušnými výkony i hospodárností.

Foto: Toyota

Modernizovaná Toyota Corolla Cross nově nabídne i sportovně orientovanou verzi GR Sport s novým jízdním režimem Sport.

Námi testovaný dvoulitr, vrcholná motorizace v nabídce, sice mezigeneračně ztratil 19 koní (kvůli přísnější emisní normě nyní nabízí maximální výkon 178 koní), nicméně změnou naladění hybridního systému a častějším zapojováním elektromotoru se automobilce podařilo udržet stejný čas zrychlení.

Ten je v případě testované čtyřkolky 7,6 sekundy, což je na rodinný crossover slušné. Vůz navíc velmi citlivě reaguje na pohyb nohy na plynovém pedálu a pochvalu si zaslouží i velmi přirozené naladění brzd, které mají skvělý nástup. Velmi solidní nám přišla i spotřeba, která se v rámci svižnějších prvních jízd pohybovala v rozmezí 5 až 6 l/100 km.

U vozů s pohonem všech kol se nově objevil jízdní režim Snow Extra, slibující lepší jízdní zážitky na sněhu a povrchu s nižší trakcí. Vůz v tomto režimu drží zadní elektromotor, který se jinak připojuje jen v případě potřeby, neustále v zápřahu a pouze upravuje rozdělení točivého momentu mezi nápravami.

Univerzální společník

Omlazená Toyota Corolla Cross tak působí jako univerzální společník, podobně jako klasická corolla, díky zvýšenému podvozku a robustnějším tvarům navíc odpovídá poptávce dnešní doby. S modernizací vůz opravdu prokoukl, zpoza volantu pak působí kultivovaně a můžeme ho s klidem zařadit mezi ty lépe jezdící crossovery na trhu.

Líbí se nám také jednoduše pojatá a přehledná kabina, ve které se snadno zorientujete, i skvěle fungující hybrid, který nabízí kombinaci dostačujícího výkonu, kultivovanosti a víc než přijatelné spotřeby. Rozhodně se tak nebudeme divit, když omlazený crossover naváže prodejními úspěchy na svého předchůdce.

Automobilka v úvodu prodeje nabízí cenové zvýhodnění 50 000 korun, dalších 50 000 korun pak formou bonusu k výkupu stávajícího vozu. Základní cena 894 900 korun za slabší hybridní osmnáctistovku, jejíž výkon se s modernizací neměnil, se tak může propadnout na 794 000 korun.

Základní hybridní dvoulitr s pohonem předních kol vyjde při uplatnění všech slev na 869 900 korun, za čtyřkolku pak zákazníci zaplatí přinejmenším 979 900 korun. Navíc automobilka sází na popularitu svého operativního leasingu Kinto, kde by se měl vůz objevit s velmi zajímavou cenovkou.

Výběr článků

Načítám