Článek
Zatímco v zámoří se nová Toyota Land Cruiser, interně označovaná 250, prodává s hybridním zážehovým motorem, v Evropě byla dosud v nabídce pouze s čistokrevným vznětovým motorem. To se však již brzy změní.
Automobilka totiž představila novou motorizaci Hybrid 48V, která představuje mild-hybridní elektrifikaci stávajícího 2,8litrového vznětového čtyřválce. Motor je přitom stále spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Direct Shift a zůstal i sofistikovaný pohon všech kol.

Ani s elektrifikací neztrácí Toyota Land Cruiser nic ze svých terénních dovedností.
Hybridní systém je tvořen třemi hlavními komponenty: elektromotorem/generátorem nahrazujícím klasický alternátor, 48V lithium-iontovou baterií a DC-DC měničem, který řídí tok energií. Při plném nabití by měl elektromotor pomoci spalovacímu motoru výkonem až 12 kW a 65 Nm točivého momentu.

Automobilka zvolila 48V mild-hybridní systém s důrazem na kompaktnost a nízkou hmotnost (pouze 7,6 kg) a během vývoje zajistila, aby nijak neomezoval schopnosti vozu. Například díky umístění motorgenerátoru vysoko na bloku motoru se může Land Cruiser stále pochlubit solidní brodivostí 700 mm.
Baterie i měnič jsou chráněny proti působení vody, přičemž systém chlazení baterie je vybaven i vlastním zabudovaným filtrem, který omezí jeho zanášení a pokles výkonu baterie s 13 články a kapacitou 4,3 Ah v důsledku vysokých teplot. S ohledem na jízdu v terénu a vyšší komfort navíc motorgenerátor dostal napínák řemene hned se dvěma rameny.
Snadnější překonávání překážek
V praxi by pak měl mild-hybridní systém přinést především tišší a citlivější chod systému Stop-Start, plynulejší rozjezdy, lineárnější zrychlování i zpomalování a nižší spotřebu. Díky elektrifikaci a vyššímu točivému momentu od nízkých otáček by měl navíc Land Cruiser i snadněji překonávat terénní překážky.
Informace o chodu systému se zobrazují na multi-informačním displeji, přes který lze také nastavit chování systému v režimu Stop-Start. K dispozici jsou volby Normal a Long, přičemž Long prodlužuje dobu do vypnutí spalovacího motoru za volnoběžných otáček při zapnuté klimatizaci.
Systém Hybrid 48V se bude používat ve všech evropských modelech Toyota Land Cruiser. Otevření objednávek proběhne na jednotlivých evropských trzích již brzy, první vozy by se pak k zákazníkům měly dostat ještě před koncem letošního roku. Ceny zatím neznáme.