Hlavní obsah

Prototyp nového BMW iX3 má dojezd 800 km a nové možnosti nabíjení

2:59
2:59

Poslechněte si tento článek

Vývoj nové generace BMW iX3, prvního modelu značky na platformě Neue Klasse, se pomalu blíží do závěrečné fáze. Automobilka nyní vůz testuje v jižní Francii, kde má své testovací centrum, a pomalu odhaluje jeho zajímavé schopnosti i parametry.

Foto: BMW

Prototyp BMW iX3

Článek

Začít můžeme u nové generace elektrického pohonu BMW eDrive. Koncepce vysokonapěťové baterie pro šestou generaci BMW eDrive je zcela nová a díky novým cylindrickým článkům nabídne o 20 % vyšší energetickou hustotu ve srovnání s dosud používanými prizmatickými články.

Baterie nabídne maximální nabíjecí výkon 400 kW, díky čemuž získají řidiči možnost prodloužit dojezd o více než 350 kilometrů již za 10 minut (u dostatečně výkonných nabíječek). Baterie pracuje s 800V architekturou, nabíjení však bude možné i na 400V nabíječkách.

V kombinaci s efektivní konstrukcí pohonu navíc nová vysokonapěťová baterie nabídne dojezd až 800 kilometrů na nabití (dle WLTP). Vůz je navíc vybaven systémem umělé inteligence, která rozpozná parkování u známé nabíječky a automaticky otevře dvířka nabíjecí zásuvky.

Nové BMW iX3 přinese i nové možnosti obousměrného nabíjení, včetně V2L (vozidlo–spotřebič), V2H (vozidlo–dům) a V2G (vozidlo–elektrická soustava). S tím souvisí i nová nabíječka BMW Wallbox, která nabízí nabíjení a vybíjení výkonem 19,2 kW.

Kromě toho ale nové BMW iX3 slibuje i celou řadu dalších inovací, včetně nové koncepce kabiny BMW Panoramic iDrive, kdy se informace promítají na černou plochu na čelním skle v celé jeho šířce. Nechybí však ani 3D Head-up displej promítající informace přímo do zorného pole řidiče nad displej BMW Panoramic Vision.

Supermozek Heart of Joy

V palubní desce pak bude umístěn centrální displej s technologií matrixového podsvícení a lichoběžníkovým tvarem. Ten má být v ideální poloze poblíž nového multifunkčního volantu s technologií Shy-tech, přičemž tlačítka na jeho povrchu se rozsvítí až v momentě, kdy jsou jejich funkce k dispozici. Jejich struktura a odezva přitom slibují intuitivní ovládání.

V neposlední řadě pak automobilka slibuje novou úroveň radosti z jízdy díky „supermozku“ nové platformy, označovanému Heart of Joy. Spolu se softwarovým paketem BMW Dynamic Performance Control je Heart of Joy klíčovým prvkem pohonu, brzdění, rekuperace a dílčích funkcí systému řízení. Informace zpracovává až desetkrát rychleji než předchozí systémy, a proto reaguje na pokyny řidiče bleskověji než kdykoli předtím.

Foto: BMW

Nový koncept BMW Panoramic iDrive

Automobilka sice připomíná, že jsou informace pouze předběžné, neboť se stále jedná o vývojový prototyp, s ohledem na závěrečnou fázi vývoje už by se ale neměly příliš měnit. Oficiální premiéra BMW iX3 se očekává během autosalonu IAA Mobility v září tohoto roku.

Výběr článků

Načítám