Článek
Letos v září představí automobilka BMW během mnichovského autosalonu druhou generaci modelu iX3, která však bude vůbec prvním vozem postaveným na platformě Neue Klasse. Ta slibuje řadu technických inovací, současně by ale měla přinést i nový designový styl.
Ten by se měl následně objevit také na nové generaci modelu BMW řady 3, opět postavené na platformě Neue Klasse, který bude dostupný v čistě elektrické i spalovací verzi. Následně se však novému designovému stylu uzpůsobí i zbytek nabídky značky, včetně již existujících spalovacích modelů.
Tím prvním by mělo být BMW řady 5, které sice bylo představeno teprve v roce 2023, přesto už se objevují zmínky o testování maskovaných prototypů, které mají výrazně upravený design. Podle spekulací britského Autocaru by se však modernizace mohla dotknout i kabiny.
Omlazené BMW pětkové řady přitom zůstane stát na platformě CLAR a pod kapotou by měla zůstat stávající nabídka motorizací, včetně plug-in hybridního modelu M5. Od modelů na platformě Neue Klasse si tak model vypůjčí především designové prvky.
Po pětkové řadě by měly následovat modely řady 2, X2, řady 7 a X7. Podle designového šéfa skupiny BMW je totiž důležité, aby všechny modely značky působily moderně a žádný nezůstal pozadu.

Předsériový prototyp elektrického BMW iX3 na platformě Neue Klasse
„Budeme se snažit, aby se designový styl, který nyní vyvíjíme a který se objeví už letos na mnichovském autosalonu s prvním vozem Neue Klasse, rozšířil do celého produktového portfolia a žádný model nezůstal pozadu,“ uvedl Adrian von Hooydonk pro Autocar.
Designová proměna by podle von Hooydonka měla trvat kolem dvou až tří let. Každý z modelů by si přitom měl vedle společných rysů Neue Klasse uchovat své charakteristické rysy, podobně jako je tomu nyní. Důraz na rychlou změnu je pak podle von Hooydonka způsoben především rychlou technologickou změnou a touhou veřejnosti po inovacích.