Článek
Mezi nejvíce prodávanými značkami s hybridním pohonem stále vede Toyota s 5988 vozy, druhá je Škoda Auto se 4496 kusy a na třetí příčce skončil Mercedes-Benz s 2453 vozy.
Nejprodávanější značkou elektromobilů byla díky modelu Elroq Škoda, která prodala celkem 2426 elektrických vozidel. Na druhém místě je Tesla s 1098 vozy a třetí je Volkswagen, který prodal 503 elektromobily. Následují Hyundai a Kia.
„Podíl prodávaných aut s plně hybridním pohonem v pololetí přesáhl pětinu trhu a dál poroste. Dynamika elektrifikovaných aut včetně elektromobilů stále roste. K naplnění emisních cílů EU v aktuální podobě je to však stále u většiny značek nedostatečné,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Rostoucí zájem o bateriové vozy dokládá i zvýšené využívání dobíjecích stojanů. V síti ČEZ dobíjeli řidiči v prvním pololetí 271 024krát, což je o 54 procent více než loni. U PRE v druhém kvartálu zákazníci uskutečnili téměř 128 000 dobíjecích transakcí, což představuje meziroční nárůst o 37,5 procenta.
Celkově registrace nových osobních automobilů v prvním pololetí proti stejnému období roku 2024 vzrostly o 2,87 procenta na 122 639 aut. V červnu registrace meziročně klesly o 0,56 procenta. Podíl vozů s alternativním pohonem byl v pololetí 34,1 procenta.