Hlavní obsah

Prodej nových hybridů v Česku rychle stoupá

2:04
2:04

Poslechněte si tento článek

Prodej aut s hybridním pohonem v České republice se v pololetí meziročně zvýšil o 21 procent na 31 703 vozy. Z toho 4968 automobilů byly plug-in hybridy do zásuvky, které zaznamenaly růst o 69 procent. Počet prodaných elektromobilů stoupl o 66 procent na 6910 vozů. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Foto: Petr Horník, Novinky

Plug-in hybrid, ilustrační foto

Článek

Mezi nejvíce prodávanými značkami s hybridním pohonem stále vede Toyota s 5988 vozy, druhá je Škoda Auto se 4496 kusy a na třetí příčce skončil Mercedes-Benz s 2453 vozy.

Nejprodávanější značkou elektromobilů byla díky modelu Elroq Škoda, která prodala celkem 2426 elektrických vozidel. Na druhém místě je Tesla s 1098 vozy a třetí je Volkswagen, který prodal 503 elektromobily. Následují Hyundai a Kia.

„Podíl prodávaných aut s plně hybridním pohonem v pololetí přesáhl pětinu trhu a dál poroste. Dynamika elektrifikovaných aut včetně elektromobilů stále roste. K naplnění emisních cílů EU v aktuální podobě je to však stále u většiny značek nedostatečné,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Rostoucí zájem o bateriové vozy dokládá i zvýšené využívání dobíjecích stojanů. V síti ČEZ dobíjeli řidiči v prvním pololetí 271 024krát, což je o 54 procent více než loni. U PRE v druhém kvartálu zákazníci uskutečnili téměř 128 000 dobíjecích transakcí, což představuje meziroční nárůst o 37,5 procenta.

Celkově registrace nových osobních automobilů v prvním pololetí proti stejnému období roku 2024 vzrostly o 2,87 procenta na 122 639 aut. V červnu registrace meziročně klesly o 0,56 procenta. Podíl vozů s alternativním pohonem byl v pololetí 34,1 procenta.

Související témata:

Výběr článků

Načítám