Hlavní obsah

Prodej hybridů za tři čtvrtletí vzrostl navzdory celkovému poklesu trhu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Navzdory celkovému poklesu českého automobilového trhu o 11 % si hybridní vozidla i elektromobily meziročně připsaly desítky procent. Plug-in hybridy v prodejích klesly.

Foto: Toyota

Ilustrační foto Toyoty Yaris Cross

Článek

Prodej nových vozů s hybridním pohonem za tři čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostl o 20,5 % na 20 386 aut. Z toho plug-in hybridy, tedy auta schopná nabíjet se ze zásuvky, zaznamenaly pokles o 21 % na 2435 vozidel, naopak dále posílily takzvané full hybridy, které se dobíjí výhradně během jízdy. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Poptávka po elektromobilech stoupla o 57 % na 2869 prodaných aut. Čistě elektrické vozy tak měly na celkových prodejích podíl dvě procenta, hybridy více než 14 %.

Nejprodávanější hybridní značkou je i nadále japonská Toyota, která prodala 4861 vozů, z toho drtivou většinu v plně hybridní variantě bez externího dobíjení. Druhý Ford prodal 3245 vozů a třetí BMW přes 2143 aut.

„Navzdory tomu, že celý trh klesá, prodeje hybridů stále silně rostou. Hybridní vozy nabízejí stále více ekologičtější provoz i nižší spotřebu. Nyní s novou Corollou Cross přicházíme na trh s již pátou generací plně hybridního pohonu, který nabízí vyšší výkon při ještě nižších emisích a výrazně snížené hmotnosti Li-Ion baterie,“ uvedl ředitel společnosti Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Mezi elektromobily je nejúspěšnější domácí Škoda Auto s 1071 prodanými vozy Enyaq iV, druhý Volkswagen prodal 303 vozů rodiny ID a Hyundai si připsal odbyt 220 čistě elektrických osobních aut.

Leasingová společnost LeasePlan očekává, že navzdory energetické krizi se bude zastoupení elektrických aut ve flotilách zvyšovat. Nejvíce je to patrné v tuzemských pobočkách velkých korporací. Na elektromobily přecházejí na základě strategického rozhodnutí, které je obvykle iniciováno jejich západními centrálami.

Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák

Testy

„U těchto klientů není pořízení elektromobilů pouze výsledkem ekonomické rozvahy, důležitou roli hraje také jejich deklarovaná environmentální politika. Nedomníváme se, že by ji teď kvůli momentálně vysokým cenám elektřiny chtěli revidovat. Postupně bude růst zájem také v dalších zákaznických kategoriích. Stále více podniků i domácností nakonec vyhodnotí elektromobilitu jako nejracionálnější řešení,“ dodal generální ředitel LeasePlanu Martin Brix.

Celkové prodeje nových osobních aut v Česku od ledna do konce září klesly o 11 % na 143 843 vozů. Důvodem je nedostatek vozů kvůli chybějícím dílům, poptávka zůstává vysoká.

Reklama

Výběr článků

Načítám