Hlavní obsah

Příští generace Peugeotu 3008 bude jen elektrická. Větší 5008 má následovat

Automobilka Peugeot slibuje elektrický model 3008, který díky nové platformě nabídne pohon všech kol a dojezd až 700 kilometrů. Také poodhalila nový hybridní systém, který je zván mild hybridem, ale po městě má umět jezdit jen na elektřinu.

Foto: Peugeot

Sedmero peugeotů budoucnosti

Článek

Crossover s označením 3008 v současné generaci Peugeot prodává už od roku 2016, a brzy tak bude čas na generaci novou. Ta má podle informací, které automobilka sdělila světu na události zvané e-Lion Day, jezdit pouze na elektřinu a nést název e-3008.

Má totiž stát na elektromobilní platformě STLA Medium, kterou koncern Stellantis, do nějž značka Peugeot patří, představil v létě roku 2021. Koncern slibuje tři různé verze pohonného ústrojí, z čehož jedna bude mít pohon všech kol díky dvěma elektromotorům. Dojezd na jedno nabití má být až 700 km.

Odhalení máme čekat už v druhé polovině letošního roku, a to patrně s designem inspirovaným konceptem Inception. Peugeot odhalil ilustraci sedmi nových aut, jejichž klíčovým designovým prvkem jsou dvě trojice vertikálních a jedna trojice horizontálních svítících linek na přídi. Přesně jako nesl koncept Inception.

Peugeot odhalil koncept Inception, je vizí budoucnosti značky

AutoMoto

Peugeot e-3008 má být prvním autem na platformě STLA Medium a má ho následovat model e-5008. Můžeme očekávat, že stejně jako dosud to bude prostě větší, snad i sedmimístná verze „třitisíceosmy“.

Kromě těchto dvou modelů také automobilka připomněla své další elektrické stroje, které ale už odhalila či alespoň oznámila. Jsou to modely e-308 v obou karosářských variantách a e-408, která nedávno vstoupila na evropské trhy jako plug-in hybrid a konvenční vůz.

Uvedla rovněž novou hybridní technologii, která využívá 48V elektrosoustavy. Pohonné ústrojí se skládá ze zážehového motoru PureTech o 100 nebo 136 koních, 29k elektromotoru a převodovky nazvané E-DCS6, která motory spojuje. Výhodou má být zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách, 15% snížení spotřeby benzínu, a hlavně více než polovina jízdní doby má probíhat na elektřinu.

Ve městě také má vůz dovolit jet pouze na elektřinu, ovšem jak daleko takto vůz ujede, či jaká je kapacita baterie, automobilka zatím neoznámila. Tento systém na pomezí mild hybridu a full hybridu se má objevit ještě letos v nabídce modelů 208, 2008, 308, 3008, 408 i 5008.

První jízda v Peugeotu 408: Komfortní i výrazný

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám