Hlavní obsah

Přijíždí Subaru Impreza na elektřinu. Dostala verzi e-Boxer

První bylo XV, následoval Forester a nyní se představuje třetí hybridní Subaru - legendární model Impreza. Kromě malého elektromotoru přijíždí i s pár drobnými změnami exteriéru.

Foto: Subaru

Subaru Impreza e-Boxer ve finském Rovaniemi

Článek

Zájemcům o Imprezu současný ceník na českém webu Subaru přinese nemilou zprávu - jediný motor v nabídce je šestnáctistovka o 114 koních. Předloni testovaný dvoulitr zmizel z nabídky, aby udělal místo novince - elektrifikované verzi Impreza e-Boxer. Ta se světu představila ve finském Rovaniemi.

Základem nového pohonného ústrojí je ze čtyř pětin nový plochý dvoulitrový čtyřválec, který vznikl přepracováním motoru FB20. Za ním je známá převodovka CVT, u Subaru nazývaná Lineartronic, a k ní je připojen malý elektromotor o výkonu necelých 17 koní.

Foto: Subaru

Subaru Impreza e-Boxer ve finském Rovaniemi

Systém je někde na pomezí mild hybridu a skutečného hybridu, protože sice dokáže jezdit na elektřinu, ale nabitá baterie stačí jen asi na 1,6 km jízdy, musíte jet do 40 km/h a plyn doslova jen lechtat. Spalovací motor je ale možné vypnout i za rychlejší jízdy např. z kopce.

Podle tiskové zprávy to u Imprezy znamená, že spotřeba benzínu klesla oproti dvoulitru až o 10 %. Řečí čísel by to mělo znamenat pokles z katalogových sedmi litrů dvoulitru až na 6,3 l/100 km. Baterie má kapacitu 4,7 Ah při napětí 118,4 V, což dává nějakých 0,56 kWh.

Foto: Subaru

Subaru Impreza e-Boxer

V duchu tzv. symetrického pohonu všech kol jsou i elektromotor a baterie uloženy v podélné ose vozu. Elektromotor je blízko těžiště vozu a 25kg baterie je nad zadní nápravou, což drobně zlepšilo rozložení hmotnosti a posunulo těžiště níže.

Přesto elektrický systém vozu přidává 110 kg hmotnosti, takže na hodnocení jízdních vlastností si počkejme, až se s novinkou v druhé půlce letošního roku svezeme.

Foto: Subaru

Interiér je plný asistenční elektroniky a displejů.

Kromě nového pohonného ústrojí dostala Impreza e-Boxer pár drobných vylepšení na přídi, ale hledat je člověk musí lupou - drobně upravená jsou světla a nový je přední nárazník. To je v podstatě vše.

Samozřejmostí je také armáda jízdních asistentů a hlídačů, sdružená pod systém EyeSight. Patří sem mimo jiné adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění. Na palubě je také hlídání příčného provozu za vozem, hlídání mrtvého úhlu a automatické brzdění pro zabránění kolizi při couvání.

Foto: Subaru

O elektřině na palubě se dozvíte díky logu vzadu.

Ceník novinky zatím není na světě. Očekává se, že na český trh přijde někdy ve třetím čtvrtletí letoška a do té doby jistě budeme vědět víc.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám