Hlavní obsah

Porsche možná oživí Cayman a Boxster s šestiválcem z 911 GTS

Výrazný obrat automobilky Porsche v oblasti elektrifikace může oživit stávající generaci modelů 718 Boxster a Cayman, spalovací čtyřválec by však mohl nahradit elektrifikovaný šestiválec z modelu 911 GTS.

Foto: Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance je označováno jako závodní předobraz produkčního elektrického sporťáku Porsche 718 Cayman nové generace.

Článek

Prodej Porsche 718 Boxster a Cayman skončil v zemích EU kvůli novým pravidlům kyberbezpečnosti již v polovině roku 2024, v nadcházejících týdnech se však očekává úplné ukončení výroby stávající generace dostupnějších sporťáků ze Stuttgartu. Nová generace měla být už jen čistě elektrická, v nabídce se ale dočká i spalovací alternativy.

Ta by měla být označena jako „top“ verze, přičemž podle posledních informací britského magazínu Autocar by se mohlo jednat o stávající generaci modelů Spyder RS a GT4 RS, kterým značka nakonec prodlouží životnost a dopřeje jim zásadní vylepšení.

Foto: Porsche

Porsche 718 Cayman GT4 RS stávající generace v edici Panamericana Special, které by se mohlo stát základem nových „top“ modelů.

S ohledem na zrušení projektu velkého elektrického SUV K1, které by pro značku mělo znamenat obří finanční ztráty, bude automobilka nucena provádět úpravy co nejefektivněji. To by ale mohl usnadnit i fakt, že stávající generace modelu 718 sdílí platformu MMB s modely 911.

Přeplňovaný čtyřválec pod kapotou stávajících modelů 718 RS by tak v budoucnu mohl nahradit elektrifikovaný šestiválec z Porsche 911 GTS. Čtyřválec totiž nesplňuje emisní normu Euro 7, která vstoupí v platnost koncem roku 2027, a elektrifikovaný šestiválec nabízí kompaktní rozměry, díky čemuž bude vhodnější pro zástavbu do menších modelů 718.

Před automobilkou však ještě zůstane výzva v podobě evropského nařízení GSR2, kvůli kterému byly modely staženy z evropských trhů již v roce 2024. Značka by se sice mohla pokusit vozy nabízet v rámci roční 1500kusové výjimky, poptávka by však pravděpodobně byla násobně větší.

Nejpravděpodobnějším řešením tak podle Autocaru může být výrazná modernizace modelu 718 tak, aby splňoval evropská nařízení ohledně bezpečnosti. Automobilka navíc může design vozu uzpůsobit nové generaci modelů Boxster/Cayman.

I s ohledem na rozsah a nákladnost úprav pak dává použití již existujícího a emise splňujícího šestiválce ještě větší smysl. Zatím však není jisté, kdy se spalovací „top“ verze modelu Boxster/Cayman dočkáme.

Výběr článků

Načítám