Hlavní obsah

Porsche chystá základní verzi elektrického Taycanu, bude to zadokolka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Základní varianta Taycanu má mít pohon jen zadních kol a menší baterii. To znamená samozřejmě nižší výkon, ale i nižší hmotnost - současný základ, Taycan 4S, váží přes 2,1 tuny.

Foto: Porsche

Porsche Taycan

Článek

Porsche Taycan je aktuálně k mání ve verzích 4S, Turbo a Turbo S; ta nejlevnější v Česku začíná na 2,89 milionu korun a všechny mají pohon všech kol. Podle magazínu Car se však automobilka v příštích 12 měsících chystá představit ještě levnější variantu, která má mít poháněná jen zadní kola.

„Bude model se zadním pohonem a menší baterií, aby byl vůz cenově dostupnější, zejména pro trhy, kde není 4x4 potřeba - např. v Číně,” sdělil magazínu šéf vývoje Porsche Michael Steiner. Přesnější odhad ceny však neuvedl.

Foto: Porsche

Porsche Taycan

Nic zatím není známo ani o baterii. Nejmenší baterie současného Taycanu 4S má 79,2 kWh kapacity, na což má vůz ujet až 405 km dle měřicího cyklu WLTP. Jeho dva elektromotory dávají kombinovaný výkon 530 koní, vůz zrychlí na stovku za 4 sekundy a nejvyšší rychlost je 250 km/h.

Je více než pravděpodobné, že varianta s pouze jedním elektromotorem bude slabší; dá se očekávat něco mezi třemi a čtyřmi stovkami koní. Také by ale mohla být díky menší baterii a polovičnímu počtu motorů o něco lehčí; Taycan 4S váží 2140 kg.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám