Hlavní obsah

Podpora výstavby nabíjecí infrastruktury je nedostatečná, říkají německé automobilky

Německé automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz vyzývají německou vládu k větší podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily. Rozvoj dobíjecí infrastruktury je podle nich potřebný k rychlejšímu přechodu od automobilů se spalovacími motory k elektromobilům.

Foto: Škoda

Ilustrační foto

Článek

„K urychlení tohoto přechodu si musíme být jisti, že se buduje dobíjecí infrastruktura,“ uvedl podle listu Bild šéf Mercedesu Ola Källenius. „Je to rovněž otázka pro politiky,“ dodal.

Také šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume se vyslovil pro rychlejší výstavbu dobíjecí infrastruktury, která je podle něj „společným úkolem pro ekonomiku, spolkovou vládu a obce“.

Asociace zastupující německý automobilový průmysl si dlouhodobě stěžují, že vláda v této oblasti nedrží krok s rychlým růstem počtu elektromobilů. Loni v říjnu vláda schválila plán vynaložit 6,3 miliardy eur (téměř 150 miliard korun) na rozvoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily v Německu. Podle asociací však nyní bude záležet na tom, jakým způsobem bude tento plán realizován.

Auta se spalovacími motory ve hře i po roce 2035, ovšem na syntetická paliva

AutoMoto

„Budoucnost automobilů je elektrická,“ uvedl Källenius. „Do konce tohoto desetiletí chceme být připraveni na úplný přechod k elektromobilům ve všech našich tržních segmentech, kde to podmínky dovolí,“ dodal.

Na lednovém jednání s kancléřem Olafem Scholzem zástupci německého automobilového průmyslu potvrdili dřívější cíl v podobě nejméně 15 milionů elektrických aut na německých silnicích do roku 2030.

Evropský parlament minulý týden definitivně schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta počítá s tím, že od roku 2035 má být v členských zemích prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzin či naftu.

EU se shodla na omezení prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035

Ekonomika

Reklama

Výběr článků

Načítám