Článek
Francouzská automobilka Peugeot, která je součástí koncernu Stellantis, by měla již brzy představit nový koncept s označením Polygon. Podle informací britského webu Autocar by se novinka měla stát předobrazem nové generace populárního modelu 208, přičemž premiéra by mohla proběhnout během listopadu.
Automobilka zatím kromě jména nového konceptu zveřejnila také krátké video, které kromě označení Polygon vykresluje také nevšední typ volantu, který ale bude fanouškům značky povědomý. Hranatý volant se čtyřmi kulatými otvory totiž značka poprvé prezentovala již v roce 2023 s nevšedním konceptem Inception.
Samotný volant by měl nést označení Hypersquare a údajně by měl být spojen se systémem řízení Steer-by-Wire, kdy není volant mechanicky propojen tyčí s předními koly. Přenos informací je řešen elektronicky, podobně jako u letadel. S tím už experimentuje například značka Lexus, pro Stellantis by však šlo o vůbec první vůz vybavený touto technologií.
Nový volant Hypersquare by měl představovat další evoluci konceptu i-Cockpit, který se v kabinách vozů Peugeot objevuje již řadu let, a jehož symbolem je malý volant pod úrovní přístrojového štítu. Řidič se tak na přístroje nedívá skrze volant, ale nad volantem.
Alain Favey, generální ředitel značky Peugeot, měl také podle Autocar prozradit, že novinka dostane 21palcový „plovoucí“ displej, který bude zřejmě zahnutý podobně jako u modelu 3008. Podle britského magazínu je tak pravděpodobné, že koncept nebude mít daleko k produkční specifikaci. Minimálně po stránce kabiny a architektury ovládání.

Nevšední typ volantu značka představila již v konceptu Peugeot Inception.
Produkční verze příští rok
Samotný design vozu, respektive jeho exteriéru, by však měl být především kreativní. O finální podobě třetí generace modelu Peugeot 208 tak nemusí prozradit zas tak mnoho. Technikou nového městského hatchbacku by však měla být moderní platforma STLA Small.
Podle informací britského magazínu by nová generace modelu 208 mohla být už pouze elektrická, podle některých spekulací by se však mohla vyrábět po boku stávající generace modelu 208 se spalovacím či hybridním pohonným ústrojím.
Nová generace Peugeotu 208 by se pak v produkční formě mohla představit koncem příštího roku jako vůbec první model na platformě STLA Small, následovaný produkční verzí nové generace modelu Opel Corsa, poodhaleného konceptem Corsa GSE Vision GT. Výroba obou vozů by měla probíhat ve španělském závodu Zaragoza, patřícího skupině Stellantis.