Článek
Zatímco GT je dnes u Peugeotu jen výbava, GTi se vrací jako značka vysokovýkonných provedení běžných modelů. Návrat GTi na sebe nechal čekat pět let – od konce výroby poslední 308 GTi v roce 2020.
Při vývoji modelu e-208 GTi automobilka nicméně podle tiskové zprávy zužitkovala zkušenosti z motorsportu, zejména z mistrovství světa vytrvalostních závodů WEC s hybridním vozem 9X8 kategorie Hypercar, především v oblasti tepelného managementu a rekuperace energie.
Elektromotor produkuje výkon 206 kW a točivý moment 345 Nm, což vozu umožňuje zrychlení z nuly na 100 kilometrů za hodinu za 5,7 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 180 km/h. Vůz je osazen samosvorným diferenciálem integrovaným do klasické jednostupňové převodovky. Všechno je to samozřejmě známá technika – koncern Stellantis ji montuje do Abarthu 600e.
Karoserie je oproti standardnímu e-208 snížena o 30 milimetrů, rozchod kol rozšířen o 56 mm vpředu a 27 mm vzadu. Tyto úpravy společně se specifickými pružinami, tlumiči a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 215/40 R18 zlepšují jízdní vlastnosti. Přední brzdové kotouče mají průměr 355 mm a pracují s nimi pevné čtyřpístkové třmeny navržené týmem Peugeot Sport.
Exteriér si zachovává charakteristický design modelu e-208 s typickou světelnou signaturou tří drápů, nové jsou však rozšířené blatníky, přední spoiler a zadní difuzor s integrovaným mlhovým světlem, které není žárovkové jako u běžných vozů na této platformě, nýbrž LEDkové.
Zajímavostí je dostupnost vozu pouze v exkluzivní jasně červené barvě, která odkazuje na historii modelů GTi. Stejně laděná jsou kola, která designem připomínají ta na modelu 205 GTi.
Interiéru dominuje černá barva, je tu však i spousta červených prvků. Sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy mají červené prošívání a linku uprostřed. Ta je dělí na půlky, z nichž každá má jiné čalounění. Kompaktní volant je potažen perforovanou kůží v kombinaci s Alcantarou, nechybí logo a červené pásky nahoře. Červené jsou také koberce, podlahové rohože, bezpečnostní pásy a ambientní osvětlení je standardně nastaveno na červenou barvu. K dispozici je však sedm dalších.
Digitální přístrojová deska a centrální obrazovka mají červenou grafiku s možností zobrazení specifických výkonnostních údajů. Systém ESP nabízí sportovní režim, který vypíná asistenční systémy pro maximální jízdní zážitek například na okruhu. Také je směrem ke sportovní jízdě naladěno řízení a na palubě je systém sportovního zvuku, který je „odvozen od výkonu motoru“ a dá se vypnout.
Baterie, kterou dodává čínský CATL, má celkovou kapacitu 54 kWh s optimalizovaným řízením a specifickým chladicím systémem přizpůsobeným vysokému výkonu. Poměr výkonu k hmotnosti dosahuje hodnoty 129 kW na tunu, což je podle výrobce nejlepší poměr v segmentu B.
Nabíjení je možné wallboxem o výkonu 7,4 kW, kdy se baterie nabije za 4 hodiny a 40 minut. Rychlonabíjení z 20 na 80 % kapacity trvá na rychlonabíječce o výkonu 100kW méně než 30 minut. K dispozici je funkce omezení nabíjení na 80 procent pro běžné používání. Vůz dokáže ze své baterie také pohánět elektrospotřebiče skrz adaptér V2L (Vehicle-To-Load).
Výbava zahrnuje infotainment Peugeot i-Connect Advanced s navigací TomTom a možností hlasového ovládání či bezdrátové propojení s chytrými telefony prostřednictvím Apple CarPlay a Android Auto. Infotainment má novou grafiku orientovanou na sportovnost a také nové funkce, které jdou stejným směrem.
Nový model byl představen během slavných francouzských závodů v Le Mans, termín jeho příchodů na trhy zatím neznáme.