Článek
Opel v květnu tohoto roku přiznal, že jeho modely Zafira či Astra vypínají systém čištění emisí, ale ne proto, aby ošidily emisní zkoušky, ale aby ochránily motor před poškozením. Vozy vypínají EGR ventil (obtokový ventil recirkulace výfukových plynů) v závislosti například na teplotě nebo dosažené rychlosti (145 km/h). [celá zpráva]
Přiznání byl důsledek honu na automobilku, kdy se několik testovacích subjektů snažilo značku nachytat v podobné situaci jako Volkswagen.
Německé úřady, které vše vyšetřovaly, však nedokázaly navodit takový stav motoru, který by vypínal tyto systémy mimo povolený rámec, jenž skutečně je vytyčen proto, aby automobilky mohly ochránit agregáty před poškozením. Naftové motory 1.6 CDTI a 2.0 CDTI tak jsou v souladu se zákonem, řekl německý automobilový akreditační úřad Kraftfahrt – Bundesamt (KBA).