Hlavní obsah

Odolá střelbě i výbušninám. BMW ukazuje novou řadu 7 v pancéřované verzi

Novinky, Adam Rajmont

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktuální generace řady 7 od BMW se ještě před výstavní premiérou na mnichovském autosalonu konaném od 5. září představila ve své pancéřované verzi Protection. Vůbec poprvé včetně elektromobilu i7.

Foto: BMW

BMW řady 7 v pancéřované verzi Protection.

Článek

Nové pancéřované modely nabízejí lidem v ohrožení individuální ochranu před útoky střelnými zbraněmi a výbušninami. Jsou klasifikovány jako ochrana třídy VR9 na základě mezinárodně uznávaných oficiálních zkušebních kritérií německého Svazu zkušebních laboratoří pro materiály a konstrukce odolné proti útokům VPAM.

Certifikace vychází mimo jiné ze třetího vydání směrnic pro vozidla odolná proti střelám a směrnic pro vozidla odolná proti výbuchům. Skla obou modelů dokonce splňují kritéria pro klasifikaci VPAM 10, která představuje nejvyšší úroveň ochrany pro civilní ochranná vozidla. Pancéřovanou karoserii lze rovněž volitelně posílit tak, aby poskytovala ochranu VPAM 10.

Vděčí za to především novému jádru zvanému BMW Protection Core, kdy je celá nosná konstrukce karoserie sedanu poprvé vyrobena z pancéřové oceli. Jádro tvoří samonosnou ochrannou jednotku, která je následně doplněna bezpečnostními dveřmi, pancéřováním podvozku a střechy a neprůstřelnými skly.

Automobilka také uvádí, že díky integrovanému jádru je celé auto tužší a lehčí než pancéřovaní předchůdci, navíc příliš nezmenšuje prostor pro posádku. Konkrétní čísla ovšem výrobce nezveřejnil.

Cestující jsou například chráněni i před útoky dronů s výbušnými náložemi a před střepinami ručních granátů. Na seznamu standardních bezpečnostních prvků novinky najdeme také samotěsnicí palivovou nádrž. Plášť nádrže automaticky uzavře trhliny vzniklé průstřelem a zabrání tak úniku paliva.

Elektromobil i7 Protection má dva elektromotory, kdy jeden je na přední nápravě a druhý na zadní, které vytvářejí elektrický pohon všech kol a nabízejí celkový výkon až 400 kW, 544 koní a maximální systémový točivý moment 745 Nm. Zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,0 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h.

Test BMW 750e: Nová doba

Testy

V zážehové verzi nového pancéřovaného sedanu generuje 4,4litrový osmiválec maximální výkon 390 kW, 530 k a nejvyšší točivý moment 750 Nm. I díky pohonu všech kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h.

Vozům nechybí ani natáčení zadních kol pro lepší manévrovatelnost. Speciálně vyvinuté dojezdové pneumatiky Michelin PAX umožňují vozu pokračovat v jízdě rychlostí až 80 km/h i v případě úplné ztráty tlaku.

Pancéřované varianty jsou decentně stylizovány s jednolitým černým vnějším lakem. Na střeše a vnitřní straně zadního skla jsou však namontována modrá policejní světla. I tak je těžké je na první pohled rozeznat od běžné produkce.

Pancéřované verze se budou ručně vyrábět po boku běžné řady 7 v německém Dingolfingu. První dorazí k zákazníkům letos v prosinci.

Nic tak hravého jste v autě ještě neviděli. Mini ukázalo svůj nový palubní systém

AutoMoto

BMW otevřelo u Sokolova své největší testovací centrum na světě

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám