Hlavní obsah

Od vývoje po testování. Toyota ukázala nové obří technické centrum

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové technické centrum automobilky Toyota v Japonsku má rozlohu 650 hektarů. Kromě samotných budov pro inženýry areál nabízí i testovací centrum s okreskami a vysokorychlostní okruh.

Foto: Toyota

Výzkumné a vývojové centrum Toyota Shimoyama

Článek

Toyota zahájila v dubnu 2018 stavbu svého nového výzkumného a vývojového centra Toyota Technical Center Shimoyama, které se nachází v horské oblasti mezi městy Toyota a Okazaki. V uplynulých letech slavnostně otevřela některé jeho části, nyní však hlásí dokončení projektu a nabízí pohled do jeho nového centra.

První (prostřední) část projektu, tvořenou testovací tratí simulující okresní silnice, se automobilce podařilo zprovoznit již v dubnu 2019. V roce 2021 pak společnost otevřela východní část areálu, kde se nachází vysokorychlostní okruh i speciální trať, simulující podmínky na silnicích z celého světa.

Nyní byla oficiálně otevřena i západní část objektu, která je tvořena budovou pro vývoj a výzkum nových automobilů i návštěvnickou budovou.

Mimořádně zajímavé je přitom zázemí pro vývoj nových vozů, včetně vývojového centra pro vozy Lexus a GR, které bylo postaveno tak, aby připomínalo boxovou uličku na slavném německém Nürburgringu. Právě na tomto místě by se měli setkávat lidé odpovědní za všechny funkce v rámci projektu vývoje nového vozu.

Foto: Toyota

Areál je rozdělen na tři části, dvě jsou tvořeny okruhem a silnicemi

Tedy lidé z oddělení plánování a designu, vývoje a techniky, prototypů a tým hodnotící vozy. Zde by také měly být postupně řešeny všechny potíže, na které upozorní například testování na dráze. Krok za krokem by pak všichni zaměstnanci měli pracovat na stále lepších vozech, jak ostatně zní i filozofie značky.

Připomeňme, že celý areál Toyota Technical Center Shimoyama se rozkládá na ploše 650,8 hektaru, tedy 6,508 km2. Silnice přitom tvoří pouze jedno procento z rozlohy, zatímco budovy 24 procent. Kolem 72 % rozlohy areálu pak připadá na zeleň. Součástí areálu je totiž také environmentální vzdělávací centrum.

Studii hledající nejzelenější auto vyhrála Toyota se spalovacím motorem

AutoMoto

Filtr pro spalovací motory by měl odstraňovat CO2 ze vzduchu, plánuje Toyota

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám