Hlavní obsah

Nový Nissan Micra přijíždí na základech francouzské ikony

3:17
3:17

Poslechněte si tento článek

Šestá generace Nissanu Micra přijíždí jako čistě elektrický malý hatchback, jehož základem je technika francouzského Renaultu 5. Design však vznikal v Evropě, kde bude novinka také vyráběna. Na trhy zamíří ještě letos.

Foto: Nissan

Nissan Micra šesté generace

Článek

Automobilka Nissan sice prochází náročným obdobím, kdy v rámci strategie Re:Nissan plánuje dramatické šetření i propouštění, současně však pokračuje v uvádění nových modelů. Jednou z představených novinek, speciálně pro Evropu, je pak i nová generace malého modelu Micra, který se tak vrací po dvouleté pauze.

Již šestá generace micry přináší několik zásadních novinek, přičemž tou hlavní je absence spalovacího motoru. Nový Nissan Micra se stává plně elektrickým vozem, jehož technickým sourozencem je nový elektrický Renault 5.

Nissan ovšem zapracoval na vlastním designu, který vznikal v evropském centru automobilky. Micra tak zaujme originální přídí se světlomety chytře integrovanými do světelného podpisu ve tvaru kruhu. Originální je také přední nárazník postrádající světelnou grafiku nebo kapota postrádající výstupek se světelnou signalizací stavu nabití baterie.

Podobnost modelů je lehce patrná při pohledu z profilu, oba například sdílejí umístění kliky pátých dveří, design micry však působí uhlazenějším a jednodušším dojmem. Vzadu pak japonská automobilka opět vsadila na světla uspořádaná do kruhu.

V podbězích jsou standardně 18“ kola, zatímco karoserii může zdobit 14 barevných kombinací.

Spřízněnost s malým francouzským hatchbackem je však patrná při pohledu do kabiny, kde vidíme shodné uspořádání 10,1palcových obrazovek přístrojového štítu a infotainmentu, volič jízdních režimů umístěný na sloupku řízení a řadu dalších podobností. Potěší ale samostatný panel ventilace nebo řada fyzických tlačítek.

Na délku měří micra méně než 4 metry, na šířku méně než 1,8 metru a rozvor má délku 2,54 metru, což jsou opět hodnoty podobné renaultu. V kabině tak lze očekávat zhruba podobný prostor, přičemž zavazadelník nabídne objem 326 litrů, respektive až 1106 litrů při sklopení opěradel dělených v poměru 40/60.

Micra bude dostupná s dvojicí pohonných ústrojí. Základní nabídne baterii s kapacitou 40 kWh, elektromotor o výkonu 90 kW s 225 Nm točivého momentu a dojezd až 310 km. Výkonnější verze je osazena baterií s kapacitou 52 kWh, elektromotorem o výkonu 110 kW s 245 Nm točivého momentu a dojezd má dosahovat až 408 km dle WLTP.

Foto: Nissan

Nissan Micra šesté generace stojí na základech sdílených s Renaultem 5.

Podobně jako francouzská pětka přitom i Nissan slibuje relativně nízkou hmotnost, kdy základní model váží 1400 kilogramů, zatímco výkonnější 1524 kilogramů. Rychlonabíjení je u slabší verze podporováno při výkonu 80 kW, silnější verze pak nabídne 100 kW. Nabití z 15 do 80 % by tak mělo trvat kolem 30 minut.

Foto: Tomáš Devera, Renault

Renault 5

Zatím zůstává otázkou, zda se i Nissan Micra dočká sportovní verze, kterou je u Renaultu model Alpine A290, díky standardnímu nezávislému zavěšení zadních kol ale už i základní model slibuje vysoký komfort a skvělé jízdní zážitky. Navíc nechybí pestrá paleta bezpečnostních a asistenčních systémů.

Evropské prodeje modelu Nissan Micra odstartují podle automobilky ke konci tohoto roku, na ceník si však budeme muset ještě počkat.

Výběr článků

Načítám