Hlavní obsah

Nový Ford při testování řídí robot. Člověk by to nevydržel

Novinky, Marek Bednář

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Testování chystaného Fordu F-150 s hybridním pohonem je tak tvrdé, že v některých disciplínách musí řídit robot. Lidský řidič by podle automobilky takovou jízdu nesnesl. A samotná baterie to má ještě těžší.

Tvrdé testování hybridního Fordu F-150Video: Ford

 
Článek

Ford F-150 je už nějakou dobu známý s benzínovými i dieselovými pohonnými ústrojími. Automobilka však nyní pracuje na hybridní verzi – aby dostála svému sloganu „Built Ford Tough” propagujícímu odolnost.

Už je známo, že hybridní verze pick-upu ponese název PowerBoost a bude mít 3,5l přeplňovaný šestiválec Ecoboost spojený s elektromotorem a 1,5kWh lithium-iontovou baterií pro kombinovaný výkon 436 koní a točivý moment 773 N.m. Ford chce ale zajistit, že hybrid bude pod maximální zátěží fungovat stejně dobře jako konvenční varianta.

Foto: Ford

Louže solného roztoku má za cíl otestovat protikorozní ochranu podvozku.

To znamená, že hybridní verze jako celý automobil prochází úplně stejným testováním jako konvenční modely. A některé z těchto zkoušek v michiganském testovacím polygonu Silver Creek jsou tak náročné, že musí řídit robot, protože pro člověka by to znamenalo zdravotní riziko.

Foto: Ford

Po čtyřsetmetrové trati s různými typy ocelových výmolů musí řídit robot.

Jejich gros je speciálně vytvořená trať plná ocelových „výmolů” dvanácti různých tvarů, přes které plně naložený vůz – to znamená 962 kg nákladu – jezdí vysokou rychlostí. Trať je dlouhá téměř 400 metrů a vůz jí projede několikasetkrát.

Foto: Ford

Speciální hydraulický stolec třese baterií více než tři dny téměř v kuse.

Kromě toho do testů patří skutečné offroadové tratě, projíždění solným roztokem pro prověření ochrany proti korozi nebo tahání 5760 kg těžkého přívěsu – maxima, co tato verze F-150 utáhne – do 18 km dlouhého stoupání, na kterém vůz vystoupá 1066 výškových metrů. V těchto zkouškách už nicméně řídí řidič-člověk.

Pro testování samotné baterie Ford postavil speciální stolec, který s baterií třese 82 hodin různými způsoby a v podstatě v kuse. Podle automobilky je tak simulováno 10 let tvrdého zacházení v reálném světě.

Foto: Ford

Již představená konvenční varianta nového Fordu F-150. Jak bude vypadat hybrid, zatím není přesně jasné, ale velká podobnost je téměř jistá.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám