Hlavní obsah

Nový Dodge Charger nakonec dostal osmiválec, který se prý neměl vejít

Automobilka Dodge představila novou generaci modelu Charger s dlouho očekávaným motorem V8 Hemi, zákazníci však zatím mají smůlu. Unikátní edice 50 kusů zamíří na závodní tratě. Nicméně ukazuje, že technicky je zástavba nejočekávanějšího motoru možná.

Foto: Dodge

Dodge Charger Hustle Stuff Drag Pak

Článek

Nová generace modelu Dodge Charger je v mnohém převratná. Automobilka poprvé nabízí sedan i kupé, čímž nahradila model Challenger, nabízí čistě elektrickou verzi a z nabídky vyškrtla motor V8 Hemi, který byl pro tento model dlouhá desetiletí zcela ikonickým.

Absence vidlicového osmiválce vyvolala bouřlivé debaty, přičemž podle automobilky měla být jeho zástavba technicky nemožná. S obratem u americké části společnosti Stellantis, která výrazně brzdí elektrifikaci a vrací se k výkonným motorům, ale možná přišla změna. Dodge totiž nyní poprvé představil moderní Dodge Charger s motorem V8 Hemi.

Zájemci o ikonický americký „muscle car“ by se však neměli radovat předčasně. Motorem V8 Hemi bude osazena pouze padesátka vozů v rámci série „Charger Hustle Stuff Drag Pak by Direct Connection,“ které zamíří výhradně na závodní trať v tradičním americkém sprintu na 1/4 míle. Cca 402 metrů má přitom vůz překonat za méně než 8 sekund.

K tomu dostal 5,8litrový motor V8 Hemi s přeplňováním kompresorem Whipple, který je spojený s automatickou třístupňovou převodovkou, pohánějící zadní kola. Přesný výkon bohužel neznáme, s jeho krocením ale pomáhá kompletně přepracovaný podvozek, zatímco brzdy doplňuje padák.

Vůz má odlehčenou karoserii s mnoha karbonovými panely a vyrámovanou kabinu se závodními sedadly. Navzdory rozsáhlým úpravám však některé části kabiny pochází ze sériového vozu, což dělá speciál překvapivě civilizovaným.

Závodní specialita je prvním projektem znovuoživené divize Dodge SRT, na vývoji se však podílely i externí společnosti. Zájemci si budou moci vybrat z 18 barev, různých polepů a různých technických doplňků. Cena jednoho kusu však bude startovat od 234 995 dolarů (cca 4,97 milionu korun) - a to bez daně.

Pro fanoušky amerických vozů, a zejména značky Dodge, je však důležité, že nový závodní speciál ukazuje možnost zástavby ikonického motoru do neméně ikonického modelu. V příštích letech tak nejspíš všichni budou vyhlížet i zástavbu V8 Hemi v produkčním silničním modelu, který doplní stávající řadový šestiválec.

Výběr článků

Načítám