Článek
Ve snaze šetřit vytvořila automobilka nové oddělení, tvořené asi 3000 zaměstnanců, v jehož čele stojí Tatsuzo Tomita. Cílem oddělení je najít do dubna roku 2027 úsporu ve výši až 1,7 miliardy dolarů, což je v přepočtu kolem 35,09 miliardy korun.
Tomita v rozhovoru pro Automotive News uvedl, že v současnosti přišlo oddělení asi se 4000 nápady, jak ušetřit v rámci výroby. Zhruba 1600 nápadů už přitom bylo označeno za proveditelné a automobilka začne s jejich aplikací do výrobních procesů koncem roku.
Některé cesty k úsporám přitom mohou být vcelku překvapivé. Automobilka například plánuje omezit pestrost hlavových opěrek ve svých modelech. V současnosti totiž dodavatelé musí hlavové opěrky držet ve skladu o velikosti dvou tenisových hřišť.
Zaměstnanci tak museli jen při vybírání správných komponent nachodit denně kolem 30 000 kroků. Automobilka proto plánuje pestrot omezit, čímž by se měl sklad zmenšit zhruba na polovinu.
Automobilka chce také návrat ke standardizaci. Například některé světlomety značky nyní produkují širší paprsek světla, než vyžadují standardy. Uzpůsobením se normám značka může omezit používání specifických komponent a ušetřit.

Automobilka chce ušetřit například i zjednodušením pestrosti nabídky hlavových opěrek.
Značka si také uvědomila, že dodnes používá čalounění s úpravou chránící barvy proti zesvětláním vlivem slunečního záření. V současné době, kdy skla moderních automobilů blokují UV záření, už je ale něco podobného zbytečné. Značka se tak může vrátit k méně nákladným úpravám čalounění v kabině.
Automobilka také zvažuje přechod k většímu počtu dodavatelů z Číny, kteří budou schopni nabídnout produkty za nižší ceny. Zákazníků by se však úsporná opatření neměla dotknout a vozy by navzdory úsporám při výrobě neměly působit lacinějším dojmem.
Všechny způsoby šetření jsou totiž nejprve zkoumány a probírány s dodavateli. Automobilka navíc může prostředky získané ušetřením při výrobě investovat do dalšího vývoje.