Článek
X-Trail ve verzi Nismo se vyznačuje sportovním bodykitem, upraveným odpružením a upravenou elektronikou pohonu všech kol zaměřenou na zlepšení ovladatelnosti a zapojení řidiče. Hybridní pohon však postrádá extra výkon.
Japonský X-Trail, počínaje exteriérem, těží z modernizace v polovině životního cyklu, která odráží změny zavedené americkým modelem Rogue v roce 2024. Sportovní verze, která je specifická pro Japonsko, však posouvá věci o úroveň výš ve srovnání s již dostupným příslušenstvím z katalogu dílů Nismo.
SUV získává výrazný přední spoiler s logem Nismo, boční prahy a zadní difuzor s brzdovým světlem ve stylu F1, to vše s charakteristickými červenými detaily výkonnostní podznačky Nissanu. Podle Nissanu bodykit není jen na parádu, protože snižuje vztlak o 29 % ve srovnání se základním X-Trailem.
Velký kufr, nízká spotřeba. Opel Astra ST Hybrid 1.2 TURBO je zajímavý tip na auto pro české chataře

Dalším lákadlem je exkluzivní sada 20palcových hliníkových kol od značky Enkei s designem, který zlepšuje chlazení brzd. Nové pneumatiky nabízejí širší Michelin Pilot Sport EV pro lepší přilnavost na asfaltu.
Barevná paleta zahrnuje odstín Stealth Gray exkluzivní pro Nismo s kontrastní černou střechou a zmíněnými červenými akcenty.
Interiér se vyznačuje černým čalouněním s červeným prošíváním. Sportovní atmosféru umocňují volitelná sportovní sedadla Recaro s integrovanými opěrkami hlavy, která jsou čalouněna kůží a Alcantarou. Zatímco standardní X-Trail je k dispozici i se sedmimístnou konfigurací, Nismo je striktně pětimístné.
Upravená čtyřkolka
Zatímco u varianty X-Trail Nismo by se obvykle očekával vyšší výkon, model si zachovává standardní systém e-Power. Toto samonabíjecí hybridní uspořádání kombinuje přeplňovaný benzínový motor o objemu 1,5 litru, který funguje jako generátor, se dvěma elektromotory, produkuje tak celkový výkon 157 kW, 215 koní, a točivý moment 525 Nm.
Inženýři se alespoň zaměřili na vylepšení podvozku a elektroniky SUV. X-Trail Nismo je prvním vozem Nissan s tlumiči Kayaba Swing Valve, které údajně minimalizují naklánění karoserie bez přílišného obětování pohodlí.
Standardní elektrický systém pohonu všech kol e-4ORCE byl navíc přeladěn pro lepší rozložení výkonu na zadní nápravu a zároveň pro zlepšení vektorování točivého momentu. A konečně, řídicí jednotka vozidla (VCM) byla také upravena, přičemž sportovní režim upřednostňuje lepší odezvu na plyn.
Novinka je zatím k dispozici jen v Japonsku, rozšíření na další trhy dosud není potvrzeno.