Hlavní obsah

Nissan Ariya přijíždí ve verzi Nismo, nabídne až 429 koní a zvuk Formule E

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektrický crossover Nissan Ariya oficiálně dostává sportovně laděnou verzi Nismo, která byla představena během autosalonu v Tokiu. Vůz je dostupný ve dvou výkonnostních verzích, zatím je však určen pouze pro domácí trh.

Nissan Ariya NismoVideo: Nissan

 
Článek

Sportovně laděná verze elektrického crossoveru zaujme už na první pohled přepracovaným předním nárazníkem, který má agresivnější tvary a náznak splitteru. Nárazníkem, upravenými nástavci prahů a zrcátky se navíc táhne výrazná červená linka.

Ještě výraznější jsou však změny v zadní části vozu, kde vidíme například nový střešní spoiler a výraznější hranu na víku zavazadelníku. Nový je také zadní nárazník a znovu nechybí výrazná červená linka. Do podběhů pak značka umístila nová 20palcová litá kola.

Základem verze Nismo je model s pohonem všech kol e-4ORCE, zákazníci si však mohou vybrat ze dvou specifikací. Základní Nismo B6 e-40RCE nabízí nejvyšší výkon 270 kW (362 k) a 560 Nm točivého momentu. Vůz s dvěma elektromotory a váhou 2080 kg přitom napájí baterie s kapacitou 66 kW.

Elektrický Nissan Ariya dokončil cestu ze severního na jižní pól, trvala 10 měsíců

AutoMoto

Výkonnější verze Nismo B9 e-40RCE nabízí kombinovaný výkon 320 kW (429 k) a 600 Nm točivého momentu. Hmotnost vzrostla na 2210 až 2220 kg, větší je však i baterie s kapacitou 91 kWh. Informace o dojezdu ale automobilka neudává. Chybí také informace o dynamice a maximální rychlosti.

Automobilka ovšem uvádí, že upravila elektromotory pro ještě lepší akceleraci a přidala jízdní režim Nismo pro lepší odezvu. Zvukovým projevem by se pak Nissan Ariya Nismo měl přibližovat závodním vozům Formule E.

Úpravou měl projít také každý díl podvozku, díky čemuž by měl Nissan Ariya Nismo na 20palcových kolech, obutých do pneumatik s rozměrem 255/45 R20, nabídnout ještě lepší stabilitu a chování v zatáčkách i ve vyšších rychlostech.

V kabině vůz nabídne nové sedačky Nismo a nové dekory, jako červené prošívání a loga Nismo. Vůz se objeví nejprve na domácím japonském trhu, kam by měl dorazit na jaře tohoto roku. O uvedení vozu na další trhy zatím značka nic neprozradila.

Elektrický Nissan GT-R může být realitou do roku 2030

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám