Hlavní obsah

Elektrický Nissan GT-R může být realitou do roku 2030

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncept Nissan Hyper Force by se mohl stát reálným produkčním autem do roku 2030, zní z automobilky Nissan.

Foto: Nissan

Koncept Nissan Hyper Force

Článek

Nissan GT-R generace R35 je stále velmi žádaný vůz, ovšem je ve výrobě už neuvěřitelně dlouho - přišel na svět v roce 2007. Odhalení konceptu nástupce v podobě studie s názvem Hyper Force v říjnu loňského roku tedy přišlo o takových deset let později, než by jinak bylo běžné.

Koncept měl do sériové výroby opravdu hodně daleko, jak bylo z jeho tvarů nasnadě. Podle čerstvých slov Giovannyho Arroby z designového oddělení Nissanu však sériová výroba modelu založeného na tomto konceptu není zas tak nereálná. „Tvary, proporce a postoj nejsou čirou fantazií. Je to docela odvážný, ale realistický sen, kterého bychom mohli dosáhnout do konce této dekády,“ řekl Arroba magazínu Autocar.

Manažer nehovořil konkrétně o tom, že by produkční Hyper Force měl být nástupcem GT-R, ale rozmazané logo na konceptu hovoří poměrně jasně o tom, kam s ním automobilka směřuje.

Koncept také hovořil o baterii s pevným elektrolytem, což je něco, co automobilka Nissan chce dostat do sériové výroby v roce 2028. Špičkové auto s megawattem výkonu by pro takovou technologii jistě bylo skvělou reklamou.

Přijetí konceptu publikem však nebylo úplně jednoznačné. Většina ohlasů byla kladných, ale koncept „některé polarizoval, někteří zase odmítají elektrický supersport a říkají, že bychom měli udělat auto se spalovacím motorem“, ale příští generace zákazníků GT-R podle Arroby reagovala na elektrifikaci tohoto modelu „docela pozitivně“.

Nissan odhalil budoucnost supersportu GT-R

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám