Článek
RAM je opravdu velký pickup. Pro tohle auto byly použity verze 2500 nebo 3500, což znamená střední těžkotonážní verze, které nemají pod kapotami žádné drobné motůrky ořezané downsizingem. Ve 3500 je třeba pohonnou jednotkou legendární HEMI V8 6,4 l.
Ale to, co je pod kapotou, není nejdůležitější. AEV dodává do auta velmi zajímavé terénní komponenty. Tak například pružící jednotky Bilstein DualSport 5100. Ty zvednou světlou výšku o tři palce, tedy skoro osm centimetrů. Jenže kola jsou tu opravdu gigantická a auto posunou ještě blíž k nebi. Jde totiž o čtyřicetipalcové (jeden metr v našich jednotkách) pneumatiky Toyo Open County M/T.
Dál je tu třeba výkonný naviják Warn, který utáhne 7,5 tuny. Nebo kryty diferenciálů z velmi pevné oceli. Také posilovač řízení je nový. Se zvětšenými koly by nebylo lehké hnout, a tak musel být vsazen výkonnější, který je paradoxně i lehčí… Samozřejmě, že seznam doplňkové výbavy čítá hromady položek – od lamp na předním nárazníku až po velký šnorchl.
Cena úpravy začíná na 17 354 dolarech, což je 419 000 Kč. Ale v tom je i záruka tři roky nebo 60 000 mil.