Hlavní obsah

Německo potichu opouští plán na milion veřejných nabíječek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německo se potichu vzdává ambiciózního cíle mít do roku 2030 milion veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Důvodem jsou čím dál jasnější preference motoristů, kteří raději nabíjejí doma.

Foto: Envato

Elektromobil u nabíjecí stanice (ilustrační foto)

Článek

Podle mluvčího německého ministerstva dopravy, které mají v gesci Svobodní demokraté (FDP), zůstává milionový cíl oficiální politikou. Lidé obeznámeni s myšlenkami vládních činitelů však podle agentury uznávají, že se ho Německo nebude snažit dosáhnout. Uvádí to agentura Bloomberg.

Tento cíl byl stanoven v roce 2021 a dnes má země zhruba 85 tisíc veřejně přístupných nabíječek. Pětina z toho je klasifikována jako rychlé nabíjecí stanice. Majitelé elektromobilů však preferují mít nabíjecí místo vlastní, jak ukazuje poměr zhruba deseti soukromých nabíječek na jednu veřejnou.

Na světě není dost minerálů na rychlý přechod k elektromobilitě, tvrdí Toyota

AutoMoto

Vláda si cíl stanovila na základě lobbingu automobilového průmyslu, který teoreticky z co nejhustší nabíjecí infrastruktury může benefitovat v podobě většího množství prodaných elektromobilů. Byl ovšem stanoven na základě analýzy z roku 2020, ovšem ta předpovídala takový počet potřebných nabíječek jen v jednom ze čtyř scénářů. Ostatní tři hovořily o nižších číslech.

Nutno ovšem poznamenat, že elektromobily jsou v současnosti dostupné jen majetnějším lidem a v žádném případě nejsou masovou věcí. Na prodejích nových aut se bateriové elektromobily v posledních měsících napříč Evropou podílejí jen zhruba desetinou až osminou celkového objemu.

Hustší infrastruktura veřejného nabíjení by tedy mohla být k užitku ve chvíli, kdy – a pokud – ceny elektromobilů klesnou a vzroste podíl majitelů, kteří nemají možnost nabíjení doma ani v zaměstnání. Počet veřejných nabíječek v řádu milionů však nutný být nemusí, jak ostatně uvedla i jiná studie z roku 2020, která hovořila o 440–843 tisících potřebných nabíječek.

Praha plánuje zrušit parkování zdarma v zónách pro elektromobily

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám