Hlavní obsah

Praha plánuje zrušit parkování zdarma v zónách pro elektromobily

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pražské zóny placeného stání, tzv. modré, čeká reforma. Má skončit parkování zdarma pro elektromobily i přenosná povolenka umožňující měnit registrační značku.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Zóny placeného stání v Praze 9 (ilustrační foto)

Článek

Pražský magistrát plánuje zrušit parkování zdarma v parkovacích zónách pro elektromobily. Uvedl to náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti). Změna má být součástí širší reformy systému parkovacích zón, o které nyní diskutují strany pražské koalice.

Magistrát podle dřívějších vyjádření připravuje také zpoplatnění vjezdu do historického centra v oblasti Malé Strany, Smetanova nábřeží a Křižovnické ulice.

Podle náměstka bylo v Praze od roku 2015 zaregistrováno přes 13 tisíc elektromobilů a ve Středočeském kraji přes 5 tisíc, takže zvýhodňovat je při parkování je dlouhodobě neudržitelné.

Piráti v Praze chtějí parkovací zóny rezidentům dvojnásobně zdražit

Domácí

„Elektromobil zabírá stejné parkovací místo jako každé další auto. Jejich majitelé si tedy mohou zaplatit parkování stejně jako majitelé ostatních vozidel,“ uvedl Hřib. Dodal, že město v minulosti dostalo za parkování zdarma pro elektromobily pokutu od antimonopolního úřadu.

Hřib dále řekl, že město elektromobilitu podporuje výstavbou nabíječek. Pro jejich budování například upravuje lampy veřejného osvětlení. „Je dobré si uvědomit, že k těm nabíječkám v ulicích bude samozřejmě nutné pro elektromobily v budoucnu vyhradit sousedící parkovací místa,“ dodal.

Další součástí připravovaných změn v systému zón placeného stání má být podle Hřiba například zavedení zvýhodněného kreditu pro parkování návštěv rezidentů a zrušení přenosných parkovacích oprávnění, u kterých je možné měnit registrační značku. Město připravuje také zpoplatnění vjezdu do historického centra města, o jehož přesných parametrech nyní strany koalice rovněž diskutují.

Parkovací zóny se v hlavním městě v moderní podobě poprvé zavedly v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně se rozšířily a fungují v Praze 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 16 a 22. Na parkovném vybere město ročně okolo půl miliardy korun.

Modré zóny jako horký brambor. Radnice Prahy 9 a 18 na sebe ukazují navzájem

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám