Hlavní obsah

Nejvýkonnější BMW má osmiválec, 748 koní a české dálnice zdarma

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BMW zcela odhalilo vrcholnou motorizaci SUV od divize M. Celým názvem BMW XM Label Red je nejvýkonnějším silničním BMW v historii díky plug-in hybridnímu pohonnému ústrojí.

Foto: BMW

BMW XM Label Red

Článek

Ač jde o kontroverzní model, SUV BMW XM je pro značku nesmírně důležité. Jde o první samostatný model divize M od supersportu M1 a jde o technickou špičku díky svému výkonnému hybridnímu pohonu.

Začneme-li zlehka, tohle auto lze nabít na 75-83 km dojezd v čistě elektrickém režimu. Díky tomu má normované emise CO2 pod 50 g/km, takže dosáhne na české „elektrické“ značky, které umožňují například užívání dálnic nebo parkování v Praze zdarma.

I dosavadní pohon modelu XM užíval 4,4litrového twin-turbo osmiválce a plug-in hybridní výpomoci, ale verze Red Label posouvá čísla ještě dále. Je to dosud nejvýkonnější silniční vůz BMW M.

BMW XM přijíždí jako první plug-in hybrid divize M. Základ má 653 koní

AutoMoto

Prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky na všechna kola posílá systémový výkon 550 KW, 748 koní a točivý moment 997 Nm. Je také rychlejší, zrychlení z 0–100 km/h je otázkou 3,8 sekundy a maximální rychlost je až limitovaných 290 km/h s řidičským balíčkem.

Osmiválec sám produkuje výkon 430 kW, 585 k, při 5600 ot./min. Točivý moment činí 750 Nm, což je o 100 Nm více proti verzi motoru ve standardním BMW XM, navíc je k dispozici v extrémně širokém pásmu otáček od 1800 do 5400 ot./min.

Elektromotor přispívá výkonem až 145 kW, 197 k, a vyvíjí točivý moment 280 Nm. Předřadicí stupeň patentovaný BMW se používá ke zvýšení točivého momentu produkovaného motorem na efektivní maximum 450 Nm na vstupu převodovky pro motor. Mnichovská automobilka uvádí, že tímto způsobem je kompaktní motor schopen poskytnout takové zvýšení točivého momentu, kterého lze normálně dosáhnout pouze s použitím mnohem větší a těžší jednotky.

Verze Label Red se od „běžného“ modelu XM liší i vizuálně. Má červené prvky na karoserii i kolech. Na výběr je 50 barev exteriéru, z nichž všechny jsou ze vzorníku BMW Individual. Jen 500 kusů bude lakováno černým matným lakem Frozen Carbon.

Červené téma pokračuje i uvnitř. Červené kontrastní prošívání je použito na černých plochách sedadel, přístrojové desce, obložení dveří a středové konzole a ventilační otvory mají červené akcenty. Pod ovládacím displejem je červený odznak „XM“.

Výroba verze Label Red bude zahájena v srpnu v závodě v americkém Spartanburgu. Světová premiéra je naplánována na mezinárodní autosalon v Šanghaji, který se koná od 18. dubna. Od 28. dubna půjde novinku objednat, české ceny zatím nejsou zveřejněny.

BMW X5 a X6 mají po modernizaci větší výkon a jiný vzhled zvenčí i uvnitř

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám