Hlavní obsah

BMW X5 a X6 mají po modernizaci větší výkon a jiný vzhled zvenčí i uvnitř

Mnichovská automobilka omladila dvojici velkých SUV. X5 a X6 si na poměry BMW zachovávají konzervativnější design, uvnitř se inspirují ve větším modelu X7.

Modernizace BMW X5 a X6Video: BMW

 
Článek

Zatímco třeba nová řada 7 či modely iXXM svým designem šokují, dvojice X5 a X6 i po faceliftu vsází na poměrně tradiční notu. Modernizace přivála užší světlomety s šípovitým denním svícením.

Nárazník je rovněž nově tvarovaný, přičemž takzvané ledvinky jsou členěny nadále spíše do šířky. Záď má novou grafiku zadních svítilen, ve které je vidět písmeno X.

Foto: BMW

BMW X5 po faceliftu

Foto: Petr Horník, Právo

Pro srovnání: BMW X5 před faceliftem

Kupé-SUV X6 se dočkalo agresivněji pojaté přídě, díky tmavé části uprostřed. Záď se změnila minimálně, nové jsou některé odstíny laku nebo disky kol.

Foto: BMW

BMW X6 po faceliftu

Foto: BMW

Pro srovnání: BMW X6 před faceliftem

Ještě více se toho změnilo uvnitř. Každá X5 a X6 získává nejnovější zakřivenou obrazovku palubní desky, která kombinuje 12,3palcový digitální přístroj s 14,9palcovým displejem infotainmentu namontovaným za jedinou skleněnou tabulí, která vytváří vzhled jednoho velkého digitálního displeje.

BMW očekává, že zákazníci budou používat dotykovou a hlasovou aktivaci pro mnoho ovládacích prvků systému, ale tradiční otočný ovladač iDrive zde na rozdíl od menších modelů zůstává.

Foto: BMW

BMW X5 po faceliftu

Foto: Petr Horník, Právo

Pro srovnání: BMW X5 před faceliftem

Nabídka pohonných jednotek je kompletně přepracovaná, výsledkem tak je například delší elektrický dojezd plug-in hybridního BMW X5 xDrive50e a použití 48V mild hybridní technologie ve všech ostatních variantách včetně šestiválců a osmiválců.

Základem je řadový třílitrový šestiválec na benzin či diesel o výkonu 280 kilowattů, 380 koní, jako xDrive40i, respektive 210 kW/286 k v případě vznětové verze xDrive30d. Novým vrcholem je verze M60i xDrive, osmiválec dříve označený číslovkou 50 má stále objem 4,4 litru, ale nyní výkon 390 kW/530 k.

X5 přidává ještě plug-in hybridní ústrojí xDrive50e se zážehovým šestiválcem, systémovým výkonem 360 kW/390 k a elektrickým dojezdem 94 až 110 km dle protokolu WLTP.

Novinky se v Česku začnou prodávat v dubnu, X5 začíná na 2 017 600 Kč a X6 na 2 142 400 Kč včetně DPH.

Test BMW X5 xDrive40i: Sametový tank

Testy

Test BMW X6 M50i: Působivý navzdory své nesmyslnosti

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám