Článek
Mazda od uvedení na trh v roce 2012 prodala přes 4,5 milionu SUV CX-5. Navzdory tomu se v posledních několika letech zdála vedle novinek jako CX-50, CX-70 a CX-90 opomíjená. Nyní však japonská automobilka uvádí novou generaci.
Třetí vydání vychází z evolučního přístupu značky k designu, ovšem bere si moderní detaily z posledních novinek. Vpředu zaujme výrazná maska chladiče a hranaté světlomety, nárazník je výrazněji tvarovaný. Novinka má také delší zadní dveře, které ocení cestující vzadu.
Nová generace je citelně větší než předchůdce. Délka se zvětšila o 114 mm, rozvor se prodloužil o 76 mm. Je také širší o 13 mm.
Moderní design se rozšiřuje i do kabiny, která prošla minimalistickou rekonstrukcí. Mazda je v první tiskové zprávě překvapivě zdrženlivá ohledně detailů, ale můžeme vidět stupňovitou palubní desku, které dominuje volitelný 15,6palcový infotainment systém s integrovanými službami od Googlu. Základní verze vozidla budou vybaveny o něco menší 12,9palcovou dotykovou obrazovkou.
Mazda se rozhodla pro redukci fyzických tlačítek. To má za následek čistší a modernější vzhled, ale většina ovládacích prvků a nastavení je nyní přístupná prostřednictvím dotykové obrazovky.
V Evropě je vůz vybaven „optimalizovaným“ zážehovým motorem e-Skyactiv G o objemu 2,5 litru, spárovaným s 24V mildhybridní technologií. Má výkon 140 koní, točivý moment 238 Nm a nabízí pohon předních i všech kol. V roce 2027 se do modelové řady připojí zcela nový hybridní pohon.
Na trh se dostane ještě letos za dosud nespecifikovanou cenu.