Článek
Malé automobily, zejména hatchbacky, to v posledních letech nemají lehké. Jejich vývoj a výroba se kvůli nezbytným technologiím prodražují, což se promítá i do cen, a zákazníci stále častěji volí raději vozy typu SUV a crossovery. Není tedy divu, že se tento kdysi v Evropě velmi populární segment pozvolna vyprazdňuje.
Automobilka Mercedes-Benz rovněž plánovala zbavit se svého základního modelu, hatchbacku třídy A, jehož výroba měla skončit společně s malým MPV třídy B na konci tohoto roku.
Místo těchto dvou modelů na platformě MFA pak měla přijít nová řada kompaktních modelů na platformě MMA, umožňující zástavbu spalovacího motoru i elektrického pohonu, mezi které patří modely CLA, GLA nebo GLB.
Nyní však britský web Autocar přišel s informací od svého zdroje, podle kterého automobilka plány upravila a plánuje ponechat model třídy A ve výrobě - možná až do roku 2028. Důvodem by měla být jak stále slušná poptávka, tak pomalejší tempo přijetí elektrifikovaných modelů.
Třída A by přitom měla pokračovat už jen jako hatchback, produkce sedanu se měla již zastavit. Z nabídky by navíc mohly podle Autocaru zmizet sportovní modely A35 a A45 AMG, jejichž výkonný 2,0litrový motor nejspíš nebude kompatibilní s emisní normou Euro 7, která vstoupí v platnost během roku 2026.

Mercedes-Benz třídy B (2018)
U ostatních motorů pak zatím není jisté, zda budou emisní normu Euro 7 splňovat, nebo je automobilka upraví, případně nahradí. Hatchback třídy A je přitom dostupný se zážehovými i vznětovými motorizacemi.
Produkce hatchbacku třídy A by se navíc mohla přesunout do výrobního závodu značky v Maďarsku, neboť v současnosti využívaný závod Rastatt by se měl věnovat výrobě modelů třídy CLA. Ovšem zatímco třída A nejspíš přežije, osud MPV třídy B je nejistý. Výroba vozu by tak skutečně mohla skončit ke konci roku, jak značka původně plánovala.