Článek
Gordon Wagener, šéfdesignér Mercedesu-Benz, uznává kontroverznost designu modelu EQS. „Myslím, že EQS bylo pravděpodobně o deset let napřed,“ řekl britskému magazínu Autocar.
Kupující na jeho revoluční design podle Wagenera nebyli ještě připraveni, a tak vůz, uvedený na trh v roce 2021 jako vlajková loď tehdy nové řady elektrických mercedesů, nedokázal dosáhnout takových prodejů jako jeho protějšek se spalovacím motorem, třída S.
Jedním z hlavních důvodů těchto potíží byl právě příliš progresivní vzhled. Mercedes se tak rozhodl jako součást drobného faceliftu modelu pro rok 2024 představit tradičněji vypadající masku chladiče, aby oslovil i konzervativnější zákazníky. Ale to zřejmě nestačí.
Wagener však dodal, že EQS – jakkoliv bylo srovnáváno s třídou S – bylo vyvíjeno pro jiný účel.
„Je to velmi progresivní vůz a samozřejmě nebyl původně navržen jako limuzína s řidičem,“ řekl a poznamenal, že mnoho lidí v této třídě očekává dlouhou kapotu a status vozu s řidičem. „EQS je v tomto ohledu odlišný. Je to úplně jiné auto. Možná jsme ho měli uvést na trh jinak, spíše jako futuristický CLS, S-Class Coupé nebo něco podobného.“
Už dřívější zprávy naznačily, že problémy s prodeji EQS vedly Mercedes-Benz k rozhodnutí pro příští generace třídy EQS a S sjednotit. Zůstane spalovací i elektrická verze, ale označení a styling bude blíž současné třídě S.