Článek
Ferrari představilo model Roma na podzim roku 2019 a loni tiše ukončilo výrobu. Jeho duch však v novém Amalfi žije dál.
Amalfi je v podstatě faceliftovaná verze svého předchůdce. Ten sice neotočí nejvíce hlav v centru města, ale byl vždy tím nejelegantnějším v nabídce značky, která se od ukončení spolupráce se studiem Pininfarina vrhla spíše do agresivnějšího designu.
Při osobním setkání ale amalfi stejně jako roma zaujme kompaktními rozměry a neskutečně elegantními liniemi. Opět sází na čisté linie bez okázalých aerodynamických prvků. Klasické kupé s motorem vpředu a konfigurací sedadel 2+2 se zboku od modelu Roma zásadně neliší, ale příď i záď má ostřeji řezanou, s nádechem retra.
Nový interiér
Největší evolucí prošel vnitřek vozu. Součástí proměny je nová palubní deska, která již tolik neodděluje řidiče od spolujezdce. Změny umožnily nainstalovat tradičnější 10,25palcový infotainment systém s podporou Android Auto a Apple CarPlay. Má rozložení na šířku a je výrazně větší než starý 8,4palcový systém na výšku.
Co se týče displejů, k dispozici je 15,6palcový digitální přístrojový panel a 8,8palcový displej pro spolujezdce. Volant má také odlišný design a opět i fyzické ovládací prvky namísto dotykových plošek. Součástí znovuobjevení kouzla fyzických ovladačů je i návrat hliníkového startovacího tlačítka.
Středová konzola je vyfrézována z bloku hliníku a je vybavena řadicí pákou, slotem pro klíč a bezdrátovou nabíjecí podložkou. Vidíme zde také doplňky z uhlíkových vláken a minimalistickou loketní opěrku.
Silnější osmiválec, lepší reakce na plyn
Amalfi má nejnovější verzi osmiválce o objemu 3,9 litru se dvěma turbodmychadly. Dosahuje výkonu 471 kW, 640 koní, a točivého momentu 760 Nm. To umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 320 km/h. Vůz je o desetinu sekundy rychlejší než jeho předchůdce, ačkoli maximální rychlost zůstává nezměněna.
Ferrari uvedlo, že motor má vylepšená turbodmychadla, samostatné tlakové senzory pro každou řadu válců a červenou čáru otáček posunutou na 7 600 ot/min. K nim se přidává nová řídicí jednotka motoru, přepracovaný blok válců a odlehčené vačkové hřídele. Motor má díky tomu všemu nabídnout ostřejší reakci na plyn.
Novinka se na trh dostane ještě letos za nezveřejněnou cenu, stejně jako model Roma se zařadí na začátek nabídky italské značky.