Hlavní obsah

Nabídka Toyoty se rozrůstá o nový model. Proace Max už ale dobře znáte

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modernizovaná rodina dodávkových vozů Toyota se rozšiřuje o nový model Proace Max, dostupný rovněž v elektrifikovaném provedení, a pick-up Hilux Hybrix 48V. Jde tak o doposud nejširší nabídku divize Toyota Professional.

Foto: Toyota

Toyota Proace Max

Článek

Automobilka Toyota se pochlubila hned několika zajímavými novinkami, které se týkají řady užitkových vozidel Toyota Professional.

Po vzoru výchozího modelů Stellantisu totiž představila modernizované vozy Proace a Proace City, rozšířila nabídku o dosud největší model Proace Max a také uvedla hybridní pick-up Hilux 48V.

Začněme od modernizovaných modelů Proace, které stejně jako jejich sourozenci z koncernu Stellantis, jenž osobní a užitkové dodávky pro Toyotu vyrábí, sázejí na čisté a uhlazené tvary přídě. Vozy navíc dostávají full-LED světlomety, litá kola a modernizovanou kabinu, která nabízí bezdrátovou konektivitu Apple CarPlay i Android Auto nebo podporu on-line služeb.

Stellantis omladil všechny dodávky najednou

AutoMoto

Všechny modely z řady Proace jsou nabízeny i jako elektromobily, jejichž dojezd byl prodloužen díky nové generaci baterií. U modelu Proace se tak bavíme o prodloužení dojezdu na 350 km (+20 km), u Proace City až 330 km (+50 km).

Novinkou v nabídce je však model Proace Max, který představuje největšího zástupce produktové řady Toyota Professional. Dostupný je v šesti konfiguracích včetně dvou variant rozvorů, tří různých délek a tří výšek karoserie. V největší konfiguraci tak nabídne přepravní prostor o objemu až 17 m3.

Nakládku a vykládku by měly usnadnit zadní dveře s plnou výškou, téměř čtvercovým vstupním otvorem a nízkým prahem. Dveře se poprvé u značky otvírají v úhlu až 270 stupňů pro maximální využitelnost prostoru. Vůz je k dispozici také jako jednostranný či třístranný sklápěč nebo v provedeních Chassis Cab a Platform Cab, které usnadní různé přestavby.

Podobně jako menší modely nabídne také Toyota Proace Max plně elektrický pohon, který by měl zajistit dojezd až 420 kilometrů na jedno nabití.

Bližší informace automobilka neprozradila, ale pro nás Proace Max není žádným neznámým. Jedná se totiž o další verzi Fiatu Ducato třetí generace, vyráběného od roku 2006 a modernizovaného v roce 2014. Na stejné technice navíc vznikly i modely Peugeot Boxer, Citroën Jumper nebo Opel Movano.

Posledním zajímavým přírůstkem do nabídky Toyota Professional je pick-up Hilux Hybrid 48V, který by měl nabídnout nižší spotřebu paliva a vylepšené jízdní vlastnosti na zpevněných i nezpevněných cestách.

Pracant vylepšený mild-hybridní technikou by měl mít lepší odezvu na plynový pedál, lineárnější zrychlení a lepší terénní schopnosti díky hladší akceleraci, zatímco se zpomalováním pomůže rekuperační brzdění.

Stejně jako jeho předchůdce nabízí i elektrifikovaný Hilux nosnost více než 1000 kilogramů a odtáhne až 3,5 tuny.

Modernizovaná Toyota Camry přijíždí s novou tváří a hybridní čtyřkolkou

AutoMoto

Toyota vyrobila už 300 milionů vozů

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Toyota Proace

Výběr článků

Načítám