Hlavní obsah

Na prodej je jedno z 50 vyrobených BMW 3.0 CSL, cenu má extrémní

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Limitovaná edice speciálně upraveného BMW M4 CSL, oslavující ikonický závodní vůz ze sedmdesátých let, se nikdy nedostala do veřejné nabídky. Jde tak o unikátní příležitost pro fanoušky značky, kteří ale musí být náležitě movití.

Foto: BMW

Novodobé BMW 3.0 CSL

Článek

Divize BMW M představila v roce 2022, kdy slavila 50 let od svého založení, řadu působivých novinek a limitovaných edic. Jednou z nich se stalo i BMW 3.0 CSL, představené v listopadu, které bylo jedním z vrcholů oslav.

Vůz inspirovaný slavným „batmobilem“, tedy původním BMW 3.0 CSL z roku 1970, byl postaven na základech BMW M4 CSL. Díky řadě úprav, designových i technických, ale vznikl jedinečný vůz, který automobilka postavila v 50 kusech. Ty se přitom rozprodaly téměř okamžitě – vůz ani nezamířil do oficiální nabídky a nikdo tak neznal jeho cenu.

Nové retro kupé BMW 3.0 CSL je oslavou padesátin divize M

AutoMoto

Nyní se však jeden kus objevil v nabídce německé společnosti Luxury Cars Hamburg, která se specializuje právě na luxusní a vzácné vozy. V tomto případě se jedná o vůz s nájezdem pouhých 25 kilometrů, který tak evidentně nestrávil na silnicích mnoho času. Zřejmě se jednalo o investici, která se nejspíš majiteli náramně vyplatí.

Podle zdrojů blízkých automobilce se měla cena nového vozu pohybovat kolem 750 000 eur (cca 18,6 milionu korun), jak uvádí BMW Blog. Nyní je však vůz na prodej za částku 1 249 500 eur, tedy v přepočtu 30,9 milionu korun. Za jeden rok se tak jedná o skvělé zhodnocení, pokud se vůz za tuto částku skutečně prodá.

Moderní BMW 3.0 CSL přitom není jen zajímavou investicí, ale především velmi propracovaným vozem. Už samotný skelet BMW M4 byl pro tuto sérii speciálně upraven, včetně odlišného svařování. Karoserie je širší, lakovaná bílou barvou Alpine White s M pruhy, má speciální spoilery, zlatá kola a celkově jedinečný vzhled.

Pod kapotou se ukrývá 3,0litrový řadový šestiválec S58, spojený s manuální převodovkou, jehož výkon byl zvýšen o 10 koní na finálních 560 koní a 550 Nm točivého momentu. Speciální BMW 3.0 CSL se tak stalo do té doby nejvýkonnějším modelem značky s řadovým šestiválcem.

BMW v domovském Mnichově přestane vyrábět auta se spalovacím motorem, chystá přelomovou řadu

AutoMoto

Reklama

Související témata:
BMW M4

Výběr článků

Načítám