Hlavní obsah

Na pražském Černém Mostě začala stavba parkovacího domu pro 880 aut

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na pražském Černém Mostě u Chlumecké ulice ve středu 15. července začala výstavba parkovacího domu pro 880 aut. Dům bude fungovat v rámci záchytných parkovišť P+R. Výstavba bude dokončena v říjnu 2021 a město vyjde asi na 500 milionů korun.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Budoucnost parkování na některých okrajích Prahy novinářům nastínili náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a starosta Prahy 14 Radek Vondra (TOP 09). Další parkoviště P+R plánuje město letos otevřít v Lipencích, Hostivaři a Kyjích.

„Je to spádová oblast pro příjezd do Prahy z východu. Není tu žádná možnost budovat další parkoviště, takže jsme museli zvolit cestu do výšky a postavit parkovací dům. Umožníme tak snadný přestup z auta do metra,” řekl Scheinherr o stavěném parkovacím domě na Černém Mostě.

Další stamiliony do pokladny. Praha rozšiřuje parkovací zóny

AutoMoto

Na místě bylo původně běžné parkoviště se zhruba třemi stovkami míst. Z nyní plánovaných 880 míst bude 22 určeno pro držitele průkazu ZTP, osm pro elektromobily a 94 pro vozy poháněné CNG či LPG. Součástí bude stání pro 38 bicyklů. Celková zastavěná plocha bude 7457 metrů čtverečních.

Podle představitelů Prahy 14 parkovací dům uleví rovněž ulicím na sídlišti Černý Most. „Pro nás je tato stavba zcela klíčová. Kvůli tomu, že se rozšiřují postupně parkovací zóny, dnes už jsou vlastně až na hranici Prahy 14, je toto území poslední, které umožňuje lidem ze středních Čech zaparkovat,” řekl Vondra. Blíž centru města však je ještě Praha 10, která tzv. modré zóny zatím nemá, během letoška je však zavede.

Radnice Prahy 14 pro řidiče po dobu výstavby P+R otevřela volné garáže, které má městská část v domech u metra na Černém Mostě. Lidé mají možnost si parkování zajistit i na delší dobu.

Praha zvažuje zvýšení cen v některých zónách placeného stání

AutoMoto

Praha dlouhodobě trpí nedostatkem parkovacích míst. Účelem parkovišť P+R je ulevit centru města tím, že dojíždějící nechají auto na kraji města a dále pokračují hromadnou dopravou. Nyní jich je v metropoli asi 20 s celkovou kapacitou kolem tří tisíc stání.

Nedostatek P+R parkovišť je často připomínaným problémem pražské dopravy, politici často mluví o posílení jejich kapacit, ovšem u slov většinou i zůstane. Na rozdíl od zón placeného stání (ZPS), jejichž rozšiřování je velmi časté.

10 dopravních značek, které jste od autoškoly zapomněli

AutoMoto

I přesto, že podle staršího článku deníku E15 byl čistý zisk na řádných poplatcích za parkování v ZPS za rok 2018 téměř půl miliardy korun, za poslední roky vzniklo jen minimum parkovacích kapacit typu P+R pro dojíždějící řidiče. Podle posledních čísel z roku 2018 radnice Prahy 1 až 8 vybraly na parkovném přes 650,5 milionu korun.

Odborníci z dopravní fakulty ČVUT již dříve uvedli, že Praha nabízí místa na P+R parkovištích zhruba procentu vozidel, která do metropole denně přijíždějí. Mělo by jít ale nejméně o deset procent, což znamená nárůst o desítky tisíc parkovacích míst.

Magistrát plánuje stavbu dalších parkovacích domů, se kterými by se však mělo začít až v roce 2022. Má jít o dům u stanice metra Depo Hostivař pro 649 aut, P+R na Opatově s kapacitou 498 míst, podzemní a nadzemní objekt na Zličíně s 450 a 688 parkovacími místy a dům v Tobrucké ulici v Praze 6 pro 380 vozidel. Poslední parkovací dům je součástí projektu dopravního terminálu u Smíchovského nádraží a vejít by se do něj mělo 1000 aut.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám