Hlavní obsah

Morgan představil prototyp elektrické retro tříkolky, váží 700 kilo a ujede 240 km

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tradiční britský výrobce sportovních vozů se pochlubil elektrickým prototypem postaveným na základech své populární tříkolky, který nabízí velmi zajímavé parametry.

Foto: Morgan Motor Company

Prototyp elektrické tříkolky Morgan XP-1

Článek

Společnost Morgan Motor Company je tradičním britským výrobcem sportovních automobilů, který sází na retro design, individualitu a kombinaci tradičního řemeslného zpracování s novými technologiemi. Elektrickému pohonu se ale zatím vyhýbal.

Nyní však společnost představila svůj první prototyp elektrického sportovního vozu Morgan XP-1, který se s důrazem na nízkou hmotnost a přiměřený výkon stále drží původní filozofie značky. Jeho základem je tříkolka Super 3, kterou standardně pohání spalovací motor dodávaný automobilkou Ford.

Ten ale nyní nahradil elektromotor s nejvyšším výkonem 100 kW, jenž si automobilka vyvinula sama. Pro snížení nákladů je elektromotor umístěn v tunelu převodovky a pohání jedno zadní kolo.

Dostatek energie zajišťuje baterie s kapacitou 33 kWh, která je umístěná pod přední kapotou. Navzdory relativně omezené kapacitě přitom plně nabitá baterie slibuje dojezd až 241 kilometrů na jedno nabití.

Retro tříkolka od Morganu dostala cestovatelskou verzi

AutoMoto

Velkým benefitem prototypu Morgan XP-1 je totiž jeho nízká hmotnost pohybující se pod úrovní 700 kilogramů. Elektrická tříkolka je tak ve srovnání se spalovací verzí těžší pouze o 60 kilogramů. Díky upravené masce a podlaze ovšem generuje mnohem nižší aerodynamický odpor, což přispívá k dalšímu zvýšení hospodárnosti.

Prototyp dostal nové tlumiče a pružiny, podporuje rychlonabíjení, a dokonce i možnost obousměrného nabíjení – může se tak proměnit v pojízdnou powerbanku (ačkoliv s malou kapacitou). V kabině vidíme digitální přístrojový štít a nechybí volič jízdních režimů, které jsou celkem čtyři. Na displeji se pak zvolený režim zobrazuje formou čili papriček.

Společnost Morgan Motor Company označuje XP-1 jako experimentální prototyp, takže jeho další budoucnost zatím není jasná. Během následujících 18 až 24 měsíců však společnost plánuje prototyp důkladně otestovat.

Toyota ukázala svůj nejdostupnější elektromobil pro Evropu, na trh dorazí v příštím roce

AutoMoto

Výkonná verze Performance pro Teslu Model 3 dorazí v první polovině roku 2024, má být speciální

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám