Článek
Vodíkový pohon ve voze není dnes nic nového. Jenže tato technologie je natolik obtížná, že si nemůže dovolit jen tak někdo jej aplikovat na svůj vůz. Jenže Morgan není jen tak někdo. Partnerská firma mu dodala hrubou techniku a dál spolupracovala na vývoji.
LIFEcar je postaven na základu modelu Eight Roadster. Jsou zde však použité nejmodernější materiály. Také bylo samozřejmě potřeba upravit aerodynamiku. Elektromotory v každém kole sice budou mít dostatečně velkou sílu, ale je třeba zajistit solidní dojezd.
:. Morgan LIFEcar
Podle zpráv se LIFEcar na jedno doplnění vodíkové nádrže zastaví po více než 300 km, což není zrovna moc dobrá hodnota. Je tedy vidět, že Morgan ještě musí na svém voze zapracovat.
Ovšem jedno prvenství Morgan přece jen má. Tím je použitá elektroinstalace. Vyrobená elektřina se totiž neukládá do extrémně velkých a těžkých baterií, ale do výkonných kondenzátorů, které následně zásobují elektromotory.
Anketa
Palivové články
Základem palivových článků je velmi jemná membrána ze speciálního materiálu. Těch je na sobě několik set. Pokud se pustí do této membrány vodík a kyslík, reagují spolu a vznikne voda která odejde výfukem ven. Při chemické reakci se však uvolňuje energie, která je zachytávána membránou a odvedena v podobě elektřiny do akumulátorů.