Hlavní obsah

Místo GTI je tu GTX, první ostrý Volkswagen na elektřinu

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Volkswagen během středečního odpoledne oficiálně představil svůj zatím nejsilnější elektromobil. Jedná se o ostrou verzi elektrického SUV ID.4, která jako první nese přízvisko GTX. Úspěšně se tak zapojí do tradičního označení sportovních Volkswagenů jako GTI či GTD a GTE.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.4 GTX

Článek

S příchodem největšího elektrického SUV od Volkswagenu půjde pravděpodobně i o počátek nové éry sportovně laděných vozů z Wolfsburgu, využijí nového názvu GTX. Ten by měl označovat nejsilnější a vrcholové elektrické modely německé značky, podobně jako činilo označení GTI benzinové modely, GTD dieselové a GTE hybridní.

Elektrický Volkswagen ID.4 se zúčastní dálkové rally, poveze si generátor

AutoMoto

Volkswagen ID.4 GTX se v exteriéru prezentuje spíše kosmetickými změnami na náraznících. Nejpatrnější jsou obří dvacetipalcová kola Ystad, která jsou exkluzivně navržena pro nejvyšší specifikaci, za příplatek však může mít zákazník ještě o palec větší. Samozřejmostí jsou přední LED Matrix světlomety.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID. 4 GTX

V interiéru je možné zvolit sportovní elektrická sedadla s certifikací AGR, která ovšem ve standardní výbavě nečekaně chybí. Standardem je naopak sportovní multifunkční volant, 10palcová obrazovka infotainmentu nebo ambientní osvětlení.

První jízda s Volkswagenem ID.4: Rodinný parťák do zásuvky

Testy

Vůbec poprvé se v modelu ID objevují standardně dva elektromotory, každý na jedné nápravě, které autu propůjčují systémový výkon 299 koňských sil a pohon na všechna čtyři kola. Z 0 na 100 km/h auto akceleruje za 6,2 sekundy a maximálně jede i 180 km/h. Díky 77kWh bateriím pak GTX ujede na jedno nabití až 480 kilometrů dle metodiky WLTP.

Na nabíjení se nic nemění, automobilka slibuje možnost použití střídavého proudu s výkonem až 11 kW, u stejnosměrného proudu až 125 kW. Díky tomu vozu přibude dalších 300 kilometrů dojezdu za přibližně půl hodiny.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID. 4 GTX

Vůz lze mimo jiné pořídit i s paketem Sport, který auto sníží o 15 milimetrů nebo přidá elektronicky řízený diferenciál XDS. Pro tuto výbavu jsou pak k dispozici i adaptivní tlumiče.

Ceny pro český trh zatím nejsou stanoveny, ovšem běžná verze Volkswagenu ID.4 se u nás prodává od 991 900 korun. V Německu je cena modelu GTX stanovena na přibližně 1,3 milionu korun, tedy 50 415 eur. Derivátem modelu ID.4 GTX bude Škoda Enyaq iV RS, který nabídne podobné parametry.

Reklama

Související témata:

Související články

Světovým autem roku 2021 je Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 je podle 93členné odborné poroty nejlepším autem světa pro rok 2021. Porazil Toyotu Yaris a Hondu e. Vítězové byli ohlášeni také ve čtyřech...

Výběr článků

Načítám