Hlavní obsah

Mini prošlo modernizací, má adaptivní tlumiče a výraznou příď

Nové nárazníky a světla jsou pouze pozlátkem, které oba hatchbacky značky Mini a také verze Cabrio dostaly v rámci modernizace. Pro jízdu je důležitější adaptivní podvozek a také adaptivní tempomat.

Foto: Mini

Mini Cooper S Cabrio po modernizaci

Článek

Oba hatchbacky značky Mini a také verze kabrio prošly modernizací, už druhou v rámci čtvrté moderní generace tohoto stylového hatchbacku. Nejvýraznější změnou je nová přední maska a nárazník, ale novinek je víc.

Foto: Mini

Rodina Mini po modernizaci

V přední masce zmizely chromované linky, které ji vázaly na starší verze. Místo toho vidíme panel v barvě karoserie, který nese registrační značku. Nové jsou také úzké otvory pro vstup vzduchu po stranách a fotografie žádné verze neukazují přední mlhová světla.

Hlavní světlomety jsou ale nové, stejně jako tvar plastových oblouků u podběhů kol, a jednou z možností individualizace je také střecha s přechody mezi třemi barvami. Nejlépe to ukazuje fotografie elektrické verze Cooper S E s šéfdesignérem Oliverem Heilmerem.

Foto: Mini

Šéfdesignér Oliver Heilmer ukazuje tříbarevnou střechu nového Mini.

Nových je také několik barev a designů kol a vzadu vidíme nový nárazník, který má, podobně jako ten přední, panel v barvě karoserie. Světla, která jsou půlkami britské vlajky a v realitě působí, jako by auto švidralo, zůstala.

Foto: Mini

Pětidveřový Mini Cooper S po modernizaci

V kabině je změn o něco méně - nové výdechy ventilace, obložení palubní desky a čalounění. Upraven byl také volant, který může být na přání vyhřívaný, a LEDkový kruh kolem centrálního displeje. Nabídka motorů vypadá nezměněna.

Motory a parametry třídveřového (pětidveřového) Mini
VýkonZrychlení na 100 km/hNejvyšší rychlostSpotřeba dle WLTP
One First55 kW/75 k13,4 (13,9) s173 (172) km/h5,4-5,8 (5,4-5,9) l/100 km
One75 kW/102 k10,3 (10,6) s193 (192) km/h5,4-6,1 (5,5-6,2) l/100 km
Cooper100 kW/136 k8,1-8,2 (8,3-8,4) s210 (207) km/h5,5-6,1 (5,5-6,2) l/100 km
Cooper S131 kW/178 k6,6-6,7 (6,7-6,8) s235 (235) km/h5,8-6,7 (5,9-6,8) l/100 km
Motory a parametry Mini Cabrio
VýkonZrychlení na 100 km/hNejvyšší rychlostSpotřeba dle WLTP
One75 kW/102 k11 s190 km/h5,8-6,3 l/100 km
Cooper100 kW/136 k8,7-8,8 s205-206 km/h6,4-6,9 l/100 km
Cooper S131 kW/178 k6,9-7,1 s230 km/h6,2-6,9 l/100 km
Další varianty modernizovaného Mini
VýkonZrychlení na 100 km/hNejvyšší rychlostSpotřeba dle WLTP
Cooper SE*135 kW/184 k7,3 s150 km/h15,2-17,6 kWh/100 km
John Cooper Works170 kW/231 k6,1-6,3 s246 km/h6,6-7,1 l/100 km
John Cooper Works Cabrio170 kW/231 k6,5-6,6 s241-242 km/h6,9-7,4 l/100 km
* - elektromobil, dojezd na jedno nabití 203-234 km

Jedno z největších prvenství je adaptivní podvozek, který je podle tiskové zprávy orientován na dynamickou jízdu. Má upravovat charakteristiku odpružení v reálném čase; reakční doba je 50-100 milisekund. Samozřejmě je možné nastavit odpružení i manuálně.

Foto: Mini

Pětidveřový Mini Cooper S po modernizaci

Pro Mini Cooper SE je standardem také elektrická parkovací brzda; u ostatních verzí kromě One First je k mání za příplatek spolu se samočinnou převodovkou a v případě, že zvolíte nejméně 17” kola.

Samozřejmostí je armáda jízdních asistentů včetně např. hlídače vyjetí z jízdního pruhu a adaptivní tempomat, který ve vozech se samočinnou převodovkou zvládá i zastavit za autem vpředu a pak se rozjet. Ten je ale možné zapnout jen do rychlosti 140 km/h.

Foto: Mini

Třídveřový Mini Cooper S po modernizaci

Novinkou je také mobilní aplikace, která řidiči umožní do jisté míry s autem komunikovat na dálku, např. zobrazit stav nádrže či baterie anebo objednat servis, či vozidlo lokalizovat, na dálku zamknout anebo do navigace odesílat cíle. V případě elektroverze Cooper SE také lze mobilem upravovat plán nabíjení.

Test Mini SE: Elektromobil, který vás bude bavit

AutoMoto

Známé jsou už i základní ceny novinky. Třídveřová varianta začíná na 505 700 korunách, pětidveřová je o něco dražší s cenou 527 800 korun a za Cabrio dáte nejméně 622 700 korun, ovšem v této částce je, jak vyplývá ze specifikací, i silnější motor.

Foto: Mini

Vlevo dosavadní Mini Cooper, vpravo faceliftovaný

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám