Hlavní obsah

Nový Mercedes GLC nepřehlédnete, šokuje svítící maskou a obrovskou obrazovkou uvnitř

3:52
3:52

Poslechněte si tento článek

Automobilka Mercedes-Benz představila během právě probíhajícího mnichovského autosalonu čistě elektrickou verzi svého populárního SUV modelu GLC. Novinka s přídomkem EQ Technology v nabídce doplní spalovací verzi a přináší řadu inovací.

Foto: Mercedes-Benz

Elektrický Mercedes-Benz GLC

Článek

Kompaktní SUV model Mercedes-Benz GLC patří již mnoho let mezi nejpopulárnější modely značky s třícípou hvězdou ve znaku. Pozici bestselleru ostatně uhájil i během prvního pololetí tohoto roku. Nyní ale značka představuje jeho čistě elektrickou verzi, model GLC s technologií EQ.

Pro značku důležitý model byl během uplynulých měsíců postupně poodhalován, díky čemuž jsme si mohli již s předstihem částečně prohlédnout jeho plně podsvícenou masku, kterou lemují světlomety s motivem třícípé hvězdy. Stejný motiv se opakuje také vzadu, zatímco z boku zaujmou například zapuštěné kliky.

Kabina působí především vzdušně a prostorně, její hlavní dominantou je volitelný displej MBUX Hyperscreen s úhlopříčkou 39,1 palce, tedy 99,3 centimetru. Displej se tak táhne přes celou palubní desku a nabízí nový systém MB.OS s vysokým výpočetním výkonem a umělou inteligencí. Systém tak slibuje zvládnout až 254 trilionů operací za sekundu.

Posádce je k dispozici také nový virtuální asistent, nechybí podpora hlasového ovládání a přední pasažér má k dispozici 40 aplikací, včetně streamování videa. Kabina celkově zaujme svým čistým a vzdušným pojetím s minimem fyzických tlačítek.

Zajímavostí je rovněž prosklená střecha Sky Control, která může nabídnout efekt 162 osvětlených hvězd, nebo plně veganský interiér s certifikátem. Všechna sedadla navíc získala certifikát AGR, potvrzující jejich přínos pro zdravá záda posádky.

Po stránce prostoru slibuje elektrické GLC o 84 mm delší rozvor (2972 mm), a tedy více místa pro nohy i hlavy cestujících v přední i zadní řadě sedadel. Zavazadlový prostor nabídne standardní objem 570 litrů, respektive až 1740 litrů po sklopení zadních opěradel. Přední kufr (frunk) přidává dalších 128 litrů prostoru.

Pohodlný dálkař

Základem vozu je nová platforma s 800V architekturou, díky které by měl pohodlně zvládnout i cestování na delší vzdálenosti. Automobilka zatím představila pouze verzi GLC 400 4Matic, která slibuje pohon všech kol, kombinovaný výkon 360 kW, zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost až 210 km/h.

Baterie s kapacitou 94 kWh slibuje dojezd až 713 kilometrů, díky podpoře rychlonabíjení by však mělo být možné získat dojezd dalších 300 kilometrů již za 10 minut. Automobilka navíc podstatně zesílila i schopnost nabíjet rekuperací při zpomalování.

Zajímavostí GLC 400 4Matic je pak i schopnost utáhnout na tažném zařízení až 2,4 tuny, respektive nosnost 100 kilogramů, což umožňuje převážet na tažném zařízení například těžší elektrokola. Vůz se ale neztratí ani v terénu. Kromě terénního režimu má i speciální funkci, kdy dokáže zobrazit terén pod přední částí vozu.

Foto: Mercedes-Benz

Elektrický Mercedes-Benz GLC nabídne dojezd přes 700 kilometrů a rychlé nabíjení.

Podvozek je pak samostatným tématem. Slibuje totiž inteligentní vzduchové odpružení, podobné třídě S, které má zajistit komfort za všech okolností. V nabídce je navíc systém řízení zadní nápravy, jejíž kola se mohou vytočit v úhlu až 4,5 stupně. Vůz tak nabídne vyšší stabilitu i lepší obratnost.

Pro maximální komfort a bezpečí na cestách je navíc model GLC vybaven deseti externími kamerami, pěti radary a dvanácti ultrasonickými senzory, přičemž vše spolupracuje se sofistikovanými asistenčními systémy.

Nový Mercedes-Benz GLC s technologií EQ dorazí na trhy v příští polovině příštího roku, ceny ale zatím neznáme. Nabídka by se však postupně měla rozrůst o další motorizace.

Výběr článků

Načítám