Hlavní obsah

Mercedes CLE přijíždí ve verzi od AMG, má elektrifikovaný šestiválec

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nové kupé značky Mercedes-Benz dostalo od divize AMG přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec, díky němuž sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a dosahuje rychlosti až 270 km/h. Tím však schopnosti tohoto kupé zdaleka nekončí.

Mercedes-AMG CLE 53Video: Mercedes-Benz

 
Článek

Elegantní kupé Mercedes-Benz CLE, představené v tomto roce, vzniklo jako nástupce karosářských verzí kupé a kabrioletu třídy C a E. Nyní se základní kupé značky představuje také ve verzi AMG CLE 53 4Matic+, která nabídne stylový vzhled, zajímavou dynamiku i působivé schopnosti.

Začněme ale od pohonné jednotky, kterou je přeplňovaný 3litrový zážehový řadový šestiválec M 265M, který v minulosti prošel řadou vylepšení. Motor má lepší spalovací komory, nové pístní kroužky, optimalizované vstřikování paliva, nové turbodmychadlo a silnější elektrický kompresor.

Motor je naladěn na nejvyšší výkon 330 kW a nejvyšší točivý moment 560 Nm, díky vylepšenému kompresoru a funkci Overboost ale na 12 sekund nabízí až 600 Nm točivého momentu. Navíc je motor spojen s druhou generací 48V startér-generátoru, který motoru pomáhá výkonem 17 kW (23 koní) a 205 Nm točivého momentu.

Nový Mercedes-AMG GT2 Pro je okruhová zbraň, ke které dostanete i speciální spodní prádlo

AutoMoto

Motor je spojen s devítistupňovou převodovkou 9G Speedshift a výkon putuje na systém pohonu všech kol 4Matic+. Sprint z 0 na 100 km/h tak novinka zvládá za 4,2 sekundy a maximální rychlost je standardně 250 km/h, s paketem AMG Driver’s Package se ale zvyšuje až na 270 km/h.

Vůz nabízí klasické jízdní režimy Slippery, Comfort, Sport, Sport+ nebo Individual, které upravují nastavení motoru, převodovky i řízení. Kromě toho je ale dostupný i režim Drift, který ze čtyřkolky udělá zadokolku.

Zadní náprava je řízená a může se otáčet do úhlu až 2,5 stupně proti směru předních kol při rychlostech do 100 km/h, čímž zlepšuje manévrovatelnost. Při vyšších rychlostech se natáčí do úhlu 0,7 stupně paralelně s předními koly, čímž zvyšuje stabilitu vozu. Nechybí však ani nastavení podvozku AMG Ride Control, které zajistí odpovídající mix komfortu a tuhosti.

Po designové stránce vůz zaujme výraznou přídí s novou mřížkou chladiče a agresivnějším nárazníkem. Vůz má rovněž vytažené blatníky, podběhy mohou vyplňovat kola o průměru 19 či 20 palců a nechybí ani upravená záď se zatmavenými svítilnami, upraveným nárazníkem a dvojitými koncovkami výfuku.

Zákazníci si však volitelně mohou připlatit i za paket AMG Optics, přinášející agresivnější vzhled s výraznějším difuzorem a spoilerem, případně si mohou zvolit z paketů AMG Night nebo AMG Carbon, které karoserii ozdobí tmavými či karbonovými díly.

V kabině posádka nalezne sportovní volant AMG Performance s plochou spodní stranou a obšívaný kůží a Alcantarou. Nechybí řada karbonových dekorů, červené prošívání, kožené čalounění a možnost dalšího uzpůsobení podle vlastních preferencí včetně AMG Performance sedadel.

Novinka dorazí na český trh v první polovině příštího roku za dosud nezveřejněné ceny.

Mercedes představil supersport AMG GT nové generace, poprvé má i zadní sedadla

AutoMoto

Mercedes GLC dostal kúru od AMG. Má až 680 koní, stačí mu čtyřválec

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám