Hlavní obsah

Mercedes-Benz CLE přijíždí jako nástupce několika stylových modelů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilky strávily poslední roky hledáním nových mezer mezi stávajícími produktovými řadami, ale s modelem CLE jde Mercedes-Benz opačnou cestou. Nové dvoudveřové kupé a odvozený kabriolet nahrazuje stejné karosářské verze třídy C a třídy E.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLE

Článek

CLE je velikostí o něco blíže třídě E, jak naznačuje „E“ v názvu CLE. Takže rozvorem 2 865 mm je delší než jeho rivalové, BMW řady 4 a Audi A5, vozy, které by konkurovaly dosavadnímu kupé třídy C.

Každopádně ve srovnání s dosavadním kupé třídy C nabízí CLE o 72 mm více prostoru pro kolena vzadu a o 60 litrů větší zavazadlový prostor.

Vizuálně CLE sdílí mnohé se současným sedanem třídy C, možná více než s nedávno představeným „éčkem“ nové generace. Včetně zužující se přídě, relativně úzké mřížky a kapoty s dvojitým vyboulením. Alternativou ke kupé je kabriolet s látkovou střechou.

Interiér vychází zcela z třídy C. Klíčovými prvky jsou 12,3palcový digitální přístrojový panel a 11,9palcová středová dotyková obrazovka, která se mírně vznáší nad konzolou.

Zážehové a vznětové motory jsou vybaveny mild-hybridní technologií se startér-generátorem o výkonu 23 koní. Standardem je 9stupňový automat 9G-Tronic.

Všechny motorizace kromě jedné mají čtyři válce, jedno turbodmychadlo a zdvihový objem 2 litry. Řada začíná se vznětovým CLE 220d o výkonu 200 k, alternativou je zážehová verze CLE 200, která zvyšuje výkon na 204 k. Oba tyto motory posílají výkon pouze na zadní kola.

Pohon všech kol lze spárovat se zmíněnou motorizací CLE 200, standardem je pro výkonnější variantu CLE 300, která nabídne 258 koní. Na rozdíl od třídy C nechybí ani šestiválec. Řadový třílitr pod označením CLE 450 zaujme výkonem 381 koní.

Tyto varianty dorazí na trh ještě letos na podzim za dosud nezveřejněnou cenu, později se očekává také plug-in hybrid nebo ostré varianty od AMG.

Osmiválcový Mercedes-Benz třídy G po třiceti letech končí

AutoMoto

Test Mercedesu C 220 d: Opravdová limuzína nemusí mít pět metrů

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám