Článek
Už tak ostré BMW M3, M4 a čerstvě i M2 nabízí také verzi CS zaměřenou na okruhové použití a snížení hmotnosti, ovšem stále s komfortními prvky uvnitř. Přímo pokrytecky působí pohled na sedadla, která za účelem snížení hmotnosti používají karbonové části, a mají dokonce i díry. A přitom jsou nastavitelná elektricky.
„Tuhle debatu jsme dříve skutečně měli. Upřednostnit komfort při nastavení ideální řidičské pozice nebo snížení hmotnosti?“ přiznává Van Meel.
„Jenže s novými technologiemi už je to bezpředmětné, ve skutečnosti mají mechanicky nastavitelná sedadla v podstatě shodnou hmotnost s dnešními elektricky posuvnými,“ uvedl s tím, že mechanický posuv vyžaduje více různých táhel a komponentů navíc a součástky spojené s elektrickým posuvem jsou dnes lehčí než dříve.

Vlevo designér Oliver Heilmer, vpravo Franciscus van Meel u nového BMW M2 CS
Van Meel proto elektrické nastavení u verzí CS kvituje. Při stejné hmotnosti a jen nepatrně vyšších nákladech u vozu za čtyři miliony nabízí vyšší komfort a přesnější nastavení pozice za volantem, což je u sportovního auta klíčové.
Verze CS je v současnosti k mání u modelů M3 včetně kombi Touring a kupé M4. Na akci Concorso d’Eleganza Villa d’Este u italského jezera Como se však minulý týden ukázal i nejmenší přírůstek, M2 CS.
Zatím se mnichovská automobilka dělí jen o designové změny výkonnější, drsnější a odlehčené varianty. Plné představení bude následovat v nejbližších dnech.