Hlavní obsah

Mazda CX-5 prošla drobnou modernizací, velký motor zůstal

Facelift Mazdy CX-5 se odehrál ponejvíce pod slupkou. Crossover mimo jiné dostal lepší infotainment a nové naladění podvozku. V nabídce zůstává diesel i benzínový motor velkého objemu, všechny čtyři motorizace je možné mít také s pohonem všech kol.

Foto: Mazda

Modernizovaná Mazda CX-5

Článek

Druhá generace Mazdy CX-5 je na trhu už od roku 2017, takže je čas na drobnou modernizaci. Při takových příležitostech má publikum v dnešní, na normované emise a s nimi i elektrifikaci tlačící době důvod se obávat o motory s velkým objemem, ovšem CX-5 o ten svůj nepřišla - stále nabízí 2,5l benzínový čtyřválec bez přeplňování.

Změnila se řada věcí, ovšem vylepšení jsou spíš drobná. To nejviditelnější je v interiéru, kde vidíme nový 10,25” displej, odsunutý dále od řidiče a bez dotykové funkce. Ten je u nových mazd, jako je 3, CX-30 nebo MX-30, už normou, do CX-5 však zamířil samotný, bez nových ovladačů na středovém tunelu či nového volantu.

Foto: Mazda

Modernizovaná Mazda CX-5

Nový infotainment, který se pojí s novým displejem, je připojen k internetu a vůz může komunikovat s aplikací ve smartphonu, pomocí níž lze např. na dálku auto zamknout či odemknout, zobrazit jeho lokaci nebo poslat do navigace cíl. Také je možné skrz ni objednávat servis.

Vylepšeno bylo také pohonné ústrojí. Kromě 2,5l zážehového čtyřválce, který nabízí 194 koní a pro lepší efektivitu umí vypínat dva válce, je v nabídce také 165k dvoulitr a 2,2l turbodiesel ve verzích o výkonu 150 nebo 184 koní. Všechny motory je možné mít s pohonem předních nebo všech kol a vyjma dvouapůllitru, který dostanete jen s automatem, je u všech motorů v nabídce šestistupňová manuální nebo automatická převodovka.

Foto: Mazda

Modernizovaná Mazda CX-5

Drobně upraveno bylo odpružení a elektrický posilovač řízení, a také přibyl systém vektorování točivého momentu G-Vectoring Control. To by mělo znamenat vylepšené jízdní vlastnosti oproti dosavadnímu modelu.

Mazda také CX-5 nabídne ve dvou limitovaných edicích Homura a 100th Anniversary. Homura dostane černá zrcátka a kola a červené prvky do interiéru, edice ke stému výročí zase bílý lak, tmavočervený koberec a sedačky do interiéru a loga oslavující výročí značky.

Foto: Mazda

Modernizovaná Mazda CX-5

Modernizovaná CX-5 už je v prodeji, a to za cenu od 647 900 korun. Konfigurátor ukazuje i verzi Homura s cenou od 875 400 korun, ovšem kromě zmíněných detailů je tu oproti základu navíc i spousta výbavy, např. head-up displej, možnost připojení zmíněné aplikace a řada asistenčních systémů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám