Hlavní obsah

Maserati se rozloučí s osmiválci dvěma speciálními modely

Italská automobilka Maserati ze svého portfolia nadobro vyřadí motor, který ji prezentoval desítky let. Osmiválec od Ferrari se naposledy objeví ve dvou speciálních modelech Ghibli 334 Ultima a Levante V8 Ultima. Oba vozy zažijí premiéru na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.

Foto: Maserati

Maserati Ghibli v edici FTributo (Ilustrační foto)

Článek

Maserati vyrábí vozy s motorem V8 už od roku 1959, kdy se světu představil model 5000GT, ale každá éra jednou musí skončit. Letošním rokem automobilce vyprší dlouhodobá dohoda s dodavatelem motorů Ferrari, takže zpod kapot aut s trojzubcem na přídi agregát o objemu 3,8 litru zmizí. K této příležitosti tak automobilka připravila dva speciální modely.

Sedan Ghibli 334 Ultima a SUV Levante V8 Ultima budou mít premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a budou prezentovat poslední vozy s tímto motorem o výkonu 572 koňských sil.

Dynamické duo bude založeno na špičkových verzích Trofeo a poslouží jako jakýsi epilog pro více než 100 tisíc vozů, které Maserati po 64 let konstruovalo s tímto agregátem.

Automobilka uvádí, že modely Levante, Ghibli a Quattroporte s tímto motorem ve verzi Trofeo skončí na výrobní lince koncem letošního roku s tím, že ještě v tom příštím bude možné auta koupit u oficiálních prodejců.

Mimo to má Maserati už pravděpodobnou náhradu za daný motor, jednat se ovšem bude o menší, zato dvakrát přeplňovaný třílitrový motor V6 s názvem Nettuno, který se mimo jiné nachází i pod kapotou supersportovního Maserati MC20 a je v novém GranTurismu.

Stellantis chystá italskou továrnu na výrobu velkých elektromobilů značek Maserati a Alfa Romeo

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám