Hlavní obsah

Máme více svobody, řekl šéf Ferrari k povolení syntetických paliv po roce 2035

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Ferrari nechce zákazníkům říkat, na co mají jezdit, nýbrž nabídnout výběr z hybridů, elektromobilů i spalovacích aut. Šéf maranellské automobilky Benedetto Vigna tak vítá rozhodnutí EU o syntetických palivech.

Foto: Ferrari

Ferrari (ilustrační foto).

Článek

Italská automobilka Ferrari vítá rozhodnutí Evropské unie umožnit provoz aut se spalovacími motory i po roce 2035, pokud budou jezdit na syntetická paliva. Agentuře Reuters to řekl Benedetto Vigna, generální ředitel firmy; EU tak podle něj Ferrari dala větší svobodu.

„Dobrou zprávou pro nás jako pro firmu (…) je, že navíc k elektrickým autům budeme moci přiřadit pokračování s auty se spalovacími motory,“ řekl. Neznamená to však změnu v plánech automobilky. Ta totiž slíbila elektromobil na rok 2025, datum konce prodeje aut se spalovacími motory však na rozdíl od Bentley či Rolls-Royce nikdy nestanovila.

Ferrari loni představilo nový obchodní plán, který říkal, že v roce 2030 mají 80 % prodejů tvořit elektrická a hybridní auta, zbylých 20 % mají být konvenční vozy. „To se nemění. Nechceme klientům říkat, jakým autem mají jezdit. Chceme jim nabídnout tři druhy pohonu - hybridní, elektrický a spalovací - a oni si vyberou,“ pokračuje Vigna.

Vozový park Evropy se změní v Kubu, říká šéf Iveca

AutoMoto

Palivo je podle něj cesta, jak nabídnout výkony hodné vozu značky Ferrari, řekl. Nelze tak předpokládat, že by v budoucnu byl určitý pohon vyhrazen určitému modelu.

Třebaže můžeme odhadnout, že cena paliva pro víkendovou hračku zákazníky jeho firmy asi nemusí tak moc trápit, Vigna přesto očekává, že syntetická paliva budou levnější. „Jsou novou technologií a jako každá nová technologie mají čas na to, aby zlevnily,“ říká.

Právě cena syntetických paliv je podle kritiků jednou z jejich velkých nevýhod. I při masové výrobě by mohla být až násobně vyšší, než kolik stojí současný ropný benzín.

Státy EU schválily pravidla k ukončení prodeje aut na benzín a naftu v roce 2035

Ekonomika

Reklama

Výběr článků

Načítám